Avatar billede caidoz Juniormester
13. juli 2011 - 13:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Adgang nægtet til Word-filer

Efter computernedbrud for et par måneder siden sidder jeg med en ny PC med Win 7, og og nogle filer på disken med det gamle (og ødelagte) styresystem (Win XP), som ikke var med på seneste backup, og derfor gerne skulle åbnes.
Filerne og deres egenskaber kan ses, men ved forsøg på åbning fås meddelse om at dokumentet kan ikke åbnes, fordi brugeren ikke har tilstrækkelige adgangsrettigheder. Jeg har nu Word 2010, og filerne er oprettet under XP med Word 2007 af en bruger med kodeordsbeskyttet brugerkonto. Jeg har prøvet at åbne filerne på en PC med XP, men resultatet er det samme.
Windows help er som sædvanlig ikke til megen hjælp.
Avatar billede caidoz Juniormester
13. juli 2011 - 17:42 #2
Tak, men det har jeg gjort; ellers kunne jeg jo slet ikke se mappeindhold.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. juli 2011 - 18:00 #3
Jeg kan forstå du har overtaget ejerskabet af mappen, prøv med en fil, og se om det hjælper.......
Avatar billede caidoz Juniormester
13. juli 2011 - 18:18 #4
Jamen det har jeg da. Og det er der jeg bliver nægtet adgang. Win help henviser bl.a til at få tilladelse fra administrator. Jeg har naturligvis admin rettigheder til min nuværende computer, og for den sagsskyld også til den gamle. Fra XP mener jeg at kunne huske at der ved installation også oprettes en egentlig administratorkonto; jeg kan finde en konto, der hedder ejer, men ikke en, der hedder administrator. Og "ejerkontoen" giver ikke bedre resultat.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. juli 2011 - 18:56 #5
Prøv at aktivere administrator kontoen, og overtag ejerskab derfra, både mappe og filer:  http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/enable-the-hidden-administrator-account-on-windows-vista/
Avatar billede caidoz Juniormester
13. juli 2011 - 20:10 #6
OK, tak, så lykkedes det vhja linkene, selvom de tilsyneladende ikke passede helt til min Win 7.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. juli 2011 - 20:27 #7
Velbekomme, så kommer her et svar til accept.  :-)

Husk at sende egne indlæg som kommentar, og ikke som svar......