Avatar billede henriknl Nybegynder
15. juli 2011 - 10:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nulværdier skal ikke vises i cirkeldiagram(excel 2010)

Hej,

Jeg sidder med hvad der skal blive til et simpelt indtastningsark og bøvler med 0-værdier. Der er en række formeler i celler, som i et tomt eller halvtomt indtastningsark vil give 0%.

Selve visningen af nulværdi i cellerne har jeg fået væk med en hvisformel, men det cirkel/lagkage-diagram jeg skal bruge returnerer stadig nulværdierne og det kommer til at se noget skidt ud når hele indtastningsarket sjældent finder anvendelse.

Så hvordan fjerner jeg visningen af mine 0%'ere i cirkeldiagrammet?

Håber I kan hjælpe. På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2011 - 17:44 #1
Hvis du vil kan du prøve at sende filen (eller en anden fil) der illustrerer problemet, så skal jeg forsøge at hjælpe. Oplys i givet fald hvilken Excel version du arbejder med.
Send til:
hans.knudsensnabelamail.tele.dk

Hans
Avatar billede henriknl Nybegynder
18. juli 2011 - 12:50 #2
Mail sendt. Ser frem til at høre.
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2011 - 10:53 #3
Problemet blev løst ved hjælp af navngivne formler der automatisk begrænser grafområdet til de udfyldte celler.

Hans