Avatar billede nikolai19 Praktikant
18. juli 2011 - 18:42 Der er 1 løsning

Kopiere indholde fra en celle til en anden.

Hej eksperter.

Jeg er i gang med et excel ark, hvor jeg gerne vil have nogle data over fra ark 2 (NOKIA), ark 3 (Apple), ark 4 (Sony Ericcson) osv. til ark 1.

F.eks.:

Ark 1 hedder Telefon.
Ark 2 hedder Nokia med følgende indhold:
A2: Nokia, B2: N96, C2: højden på tlf., D2: Bredden på tlf., E2: Dybden på tlf.
A3: Nokia, B3: N95, C3: Højden på tlf., D3: Bredden på tlf., E3: Dybden på tlf.
osv.
Ark 3 hedder Apple
Ark 4 hedder Sony Ericcson

Jeg har lavet en tabel i ark nr. 1, celle A2, hvor man i en rullemenu kan vælge mellem Nokia, Apple og Sony Ericcson. Ud fra, hvad man har valgt, kan man via "=indirekte($A$2)" i celle B2 vælge N95 eller N96, hvis man har valgt Nokia i A2.

Det jeg gerne vil, er så at lave en formel som henholdsvis udfylder felt C2 med højden på telefonen, D2 med bredden og E2 med dybden alt efter hvilken telefon man vælger.

Har prøvet med =LOPSLAG, men er ikke sikker på, om det er den man skal bruge?

Håber i kan hjælpe :)
På forhånd tak
Nikolai
Avatar billede nikolai19 Praktikant
18. juli 2011 - 20:34 #1
overskrift...