Avatar billede kovboyjder Nybegynder
19. juli 2011 - 09:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError:

Hej med jer,

Jeg får nedenstående fejl når jeg forsøger at køre min jar fil med javaw, har også prøvet java -cp . etc uden held.
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Multinational Plus ve
rsion 3/0/jar
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: Multinational Plus version 3.0.jar
        at java.net.URLClassLoader$1.run(Unknown Source)
        at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
        at java.net.URLClassLoader.findClass(Unknown Source)
        at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
        at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Unknown Source)
        at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
Could not find the main class: Multinational Plus version 3.0.jar.  Program will  exit.

Jeg kan køre den ved kommandoen jar -jar etc. Men jeg vil gerne have den til at køre fra windows ved virtual machine. Her får jeg fejlen "could not find main class, program will exit"

Jeg har søgt på google og forstår så meget som at det har noget med min classpath at gøre for filen. Jeg har forsøgt at oprette et manifest til at sætte min main class. Men uden held.

Jeg har tilføjet linjen Main-Class: Multinational v.3/src/Gui til mit manifest, men det hjælper ikke.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede kovboyjder Nybegynder
19. juli 2011 - 10:02 #1
Mener selvfølgelig at jeg kan køre den med java -jar uden problemer. Dog ikke med javaw.
Avatar billede kovboyjder Nybegynder
19. juli 2011 - 10:20 #2
Jeg lukker tråden, da det viste sig at være mit java der var gået i fejl. Jeg har haft installeret noget Oracle, som gav problemer.