Avatar billede horny_j Nybegynder
19. juli 2011 - 23:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Core™ i7-920 pc setup fejler, kan ikke finde fejlen

Hej ærede medmennesker.
Jeg har fået samlet mig en "ny" pc for noget tid siden, men den har kørt meget underligt, og har ikke kunne finde ud af hvad den fejler, jeg har haft problemer med at kører med 3 ram blokke i, da den går ned med blå skærm, så jeg kan kun kører med 2 blokke.

Og der er flere spil der kørte meget bedre på min gamle pc og med flere fps...

Så vil gerne have hvis der var nogle der kunne se noget helt galt i mit "setup"

Har prøvet at opdatere til de nyeste drivere og bios

........Jeg takker for forhånd, hvis nogle gider at læse og bruge deres gode viden på min computer :D

Min PC

-CPU
Intel® Core™ i7-920
( http://ark.intel.com/products/37147/Intel-Core-i7-920-Processor-(8M-Cache-2_66-GHz-4_80-GTs-Intel-QPI) )

-BUNDKORT
Gigabyte GA-X58-USB3
( http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3571#ov )

-RAM (%minus en blok, ellers får jeg BSOD)
Vengeance™ — 6GB Triple Channel DDR3 Memory Kit
( http://www.corsair.com/memory/vengeance/vengeance-6gb-triple-channel-ddr3-memory-kit-cmz6gx3m3a1600c8.html )

-GRAFIKKORT
Asus EAH5770 CUCore/2DI/1GD5
( http://www.asus.com/Graphics_Cards/AMD_Series/EAH5770_CUCore2DI1GD5/ )

-PSU
Antec 550 watt
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
20. juli 2011 - 00:31 #1
For det første.

Hvilke spil?
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 07:30 #2
hvis ikke det skyldes fejl på ram

opdater din bios

drivernme er til win 7 32 bit som du ikke har oplyst om

sidste nye bios

http://www.giga-byte.co.za/Support/Motherboard/BIOS_Model.aspx?ProductID=3571&ver=

m.v.h
Avatar billede .zeke Nybegynder
20. juli 2011 - 09:34 #3
Jeg ville også lige tage og køre em ram  test.
den kan findes her
http://www.memtest.org/
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 09:56 #4
ram test skal foretages inden windows er startet eller er den ikke troværdig

der kan du bruge ultimate boot cd
http://www.ultimatebootcd.com/

men du kan faktisk også bare hente hirens for den kan også

http://www.hiren.info/pages/bootcd
Avatar billede Dajohn Nybegynder
20. juli 2011 - 12:06 #5
jeg ville starte med at tage grafikkort ud og ram ud. og derefter sætte grafikkort + en ramklods tilbage. Sørg for at de sidder ordentligt.

-opgrader driveren til dit grafikkort (hent en fra nettet).

nu ved jeg ikke hvilken computer du havde før, men du burde  fint kunne køre dine spil med kun en ramklods.

Efterfølgende ville jeg prøve med en anden og derefter den 3. ramklods - én af gangen.
Avatar billede horny_j Nybegynder
20. juli 2011 - 12:55 #6
Hej alle,
problemet er måske løst
jeg installede CPU-Z og kunne se min core speed lå på ca. 1600 mhz, og steg aldrig selvom det var sat til det i bios, så googlede jeg efter andre der bruger samme cpu og bundkort som mig, så faldt jeg over et screenshot fra CPU-Z hvor jeg kunne se personen kørte med en BIOS version F2 og jeg havde prøvet den nyeste version (F3) og en beta version (F5A)
men efter jeg updatede til (F2) kørte CPUen meget bedre, og kørte helt oppe i 2900mhz i core speed.
Så satte jeg den "syge" ram blok i. og nu har det kørt over 5 timer uden BSOD og det er meget vildt, der plejede at gå maks 1-2 timer inden den kom før......
og Starcraft 2 og Battlefield kørere meget bedre end før.. men jeg havde en del problemer efter jeg havde prøvet den gamle version af catalyst 9.11 og ville prøve det nyeste igen, så kunne jeg ikke få lov til at installere driveren, og måtte tage kortet ud og sætte i en anden port.
kørte driver sweaper og nogle andre programmer, men til sidst kom til at virke,

men nu vil jeg prøve formatere maskinen og se om det skulle give nogen effekt....
Avatar billede Flagstng Nybegynder
21. juli 2011 - 07:54 #7
Jeg ville opgradere til seneste BIOS version som er (F4). Ny-udviklet hardware har det med at være fuld af mangler
Avatar billede horny_j Nybegynder
21. juli 2011 - 20:17 #8
det ville da været noget dumt for mit vedkommen, da kun version f2 kører ordenligt med mit setup, selvom det plejer at løse nogle problemer med en nyere bios version