Avatar billede jacobs12 Nybegynder
20. juli 2011 - 10:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk opbygning af array

Hej Eksperter.

Jeg har et lille problem. kan simpelhen ikke regne ud hvordan jeg dynamisk opbygning af array fra en while loop.

Resultatet skulle gerne se sådan her ud. Hvor nøglen er id'et på user'en.

$userArr = array(
              "68"  => array("12358978", "Søborg", "God ven"),
              "98" => array("12345678", "Østby", "Mekaniker"),
              "90"  => array("64587984", "Bjergby", "Elskerinde")
              );

Mit bedste forsøg ser sådan her ud, men det virker sjovt nok ikke :(

$resultUser = mysql_query("SELECT * FROM User ".
"WHERE ID IN('".implode("', '", $uArray)."') ");

$userArr = array();

while($Row = mysql_fetch_array($resultUser))
{

$userArr[$Row['ID']] => array($Row['Tlf'],$Row['City'],$Row['Type'])

}

SQL sætningen virker fint.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

på forhånd tak..
Avatar billede expnet Seniormester
20. juli 2011 - 10:12 #1
Prøv det her:

$uArray = array(
              "68"  => array("12358978", "Søborg", "God ven"),
              "98" => array("12345678", "Østby", "Mekaniker"),
              "90"  => array("64587984", "Bjergby", "Elskerinde")
              );
$resultUser = mysql_query("SELECT * FROM User ".
"WHERE ID IN('".implode("', '", $uArray)."') ");

$userArr = array();

while($Row = mysql_fetch_array($resultUser))
{

$userArr[$Row['ID']] = array('tlf' => $Row['Tlf'], 'city' => $Row['City'], 'type' => $Row['Type'])

}

print_r($userArr);
Avatar billede jacobs12 Nybegynder
20. juli 2011 - 10:44 #2
Det virker desværre ikke :(
Men mange tak for kommentaren..

$userArr[$Row['ID']] = array('tlf' => $Row['Tlf'], 'city' => $Row['City'], 'type' => $Row['Type'])

Det virker heller ikke hvis man bare skriver.

array('tlf' => $Row['Tlf'], 'city' => $Row['City'], 'type' => $Row['Type'])
Avatar billede jacobs12 Nybegynder
20. juli 2011 - 11:13 #3
Det her virker??

$userArr[$Row["ID"]] = array($Row["Tlf"], $Row["City"]);

Læg et svar hvis du vil have nogle point :)
Avatar billede expnet Seniormester
21. juli 2011 - 00:42 #4
denne vil virke hvis du lige husker ; i slutning

while($Row = mysql_fetch_array($resultUser))
{

$userArr[$Row['ID']] = array('tlf' => $Row['Tlf'], 'city' => $Row['City'], 'type' => $Row['Type']);

}

også vil du have mulighed for at kalde vars eks. sådan her hvis vi siger vi har et id 1,2

echo $userArr['1']['city'];
echo $userArr['2']['city'];
Avatar billede jacobs12 Nybegynder
21. juli 2011 - 07:54 #5
Super tak :)
@expnet - Læg et svar hvis du vil have nogle point :)
Avatar billede expnet Seniormester
21. juli 2011 - 21:40 #6
Velbekommen