Avatar billede WinineThePooh Nybegynder
21. juli 2011 - 00:02 Der er 5 kommentarer

SSD til min "skodbærbar"

Goddag.

Jeg har sådan en Asus, som vist på linket. http://www.pocket-lint.com/news/27342/asus-k-series-domino-collection

Den er fin, jeg har aldrig haft de store problemer med den. Men jeg så gerne, at den blev lidt hurtige til at starte op.. Den er omkring 20 sekunder om at starte MSN, Antivirus samt scanner op. Og det er for lang tid.

Derfor kunne jeg godt bruge et godt SSD kort, problemet er bare, jeg ikke aner hvordan man sådan en installeres, og jeg aner ikke om min computer overhovedet støtter den slags.

Har du en god løsning.

// Jeg betaler ikke over 1000.- for en SSD Harddisk.

Tak ! ;)
Avatar billede WinineThePooh Nybegynder
21. juli 2011 - 00:03 #1
Nøj, der var mange stavefejl. Håber i kan bære det over ;)
Avatar billede kjeldsted Novice
21. juli 2011 - 00:07 #2
Maks 1000 for SSD HDD.

Så går jeg ikke ud fra du skal have meget andet end en skrallet XP liggende.
Avatar billede WinineThePooh Nybegynder
21. juli 2011 - 00:21 #3
Jeg så ellers nogle med 64 gb til 900 kroner. Der var et review på youtube. Hans computer startede 27 applikationer såsom Photoshop, Camtasia Studio og Messenger + Windows boot. På under 1 minut. Det er fandeme godt gået! ;)
Avatar billede kjeldsted Novice
21. juli 2011 - 00:28 #4
Ja. SSD er virkelig fedt.

Det bedste er klart en hybrid (Så som 32GB SSD og 500 GB HDD) hvor den selv finder de filer som bør ligge på SSD, så den ikke bruges til dokumenter men kun til systemfiler o. lign.

Men hvis du kan klare dig med 64, er det vel det du skal gå efter så.
Avatar billede Progu Nybegynder
21. juli 2011 - 12:55 #5
Hej WinineThePooh.
Jeg har opgraderet en del bærbare computere til SSD efterhånden, og jeg bliver lige overrasket hvergang over hvor hurtigt det går :)

Her er en lille video omkring hvordan sådan et harddisk udskiftes, jeg vil tro det "næsten" er samme måde på din Asus.
http://blog.produkt-guiden.dk/2011/07/skift-harddisk-pa-baerbar-hp-dv6000/

Samsung har også lavet en video om hvor hurtige deres SSD harddiske er i forhold til alm. harddiske.
http://blog.produkt-guiden.dk/2011/07/ssd-harddisk-vs-normal-harddisk/

Håber det kunne bruges :)

Dbh.
Mads Hvejsel