Avatar billede jakob27 Praktikant
21. juli 2011 - 11:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flytte Minecraft world over på ny PC

Hej
jeg har købt ny PC til min datter, men når hun logger på Minecraft kan hun ikke få adgang til den verden hun har på den gamle PC.

Nogle der ved hvordan man flytter en verden over til en anden PC, hvis det da kan lade sig gøre ?

mvh
JAkob
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. juli 2011 - 11:09 #1
Avatar billede noob2003 Nybegynder
21. juli 2011 - 11:30 #2
Mener det kan sagtens lad sig gøre også ifølge Google ;)

installere Minecraft på den nye PCer, og kopi alt fra gamle PC over på den nye husk alt selve spillets mappen men også de gemte persondata filer under c:\users\(kontonavn)\appdata eller ligende

så skulle hun kunne login på sin konto og spille som hun plejer
Avatar billede unavngiven Nybegynder
21. juli 2011 - 11:34 #3
Det kan nemt lade sig gøre, dog svinger det lidt fra styresystem til styresystem hvor verdenen ligger.
Under kan du i Vista/win7 skrive %AppData% i feltet i startmenuen og trykke enter, mens i XP skal du vælge kør i startmenuen og så skrive %AppData% og trykke ok.

Den mappe der fremkommer skulle gerne indeholde en mappe der hedder .minecraft, og inde i den mappe er der en mappe der hedder saves, og det er den der indeholder de verdener man har lavet. Den mappe skal så bare kopieres fra den gamle til den nye PC på den tilsvarende placering, og så skulle det virke.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. juli 2011 - 11:44 #4
Så undskylder jeg for min kommentar. Man skal ikke tro på alt der står på internettet ;o)
Avatar billede noob2003 Nybegynder
21. juli 2011 - 11:51 #5
Du skal bare bruge er rigtig søgemaskine ;)
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. juli 2011 - 12:00 #6
Nu brugte jeg ikke yahoo, selv om det godt kan se sådan ud på url'en ;o) Men er nu også ved at være godt træt af Google's algoritmer. Mange gange når man søger, kommer resultater der er +10 år gamle, som første resultat. Og søger man efter programmeringskoder er det ikke så smart ;o) Undskyld for spam af din tråd, opretter.
21. juli 2011 - 12:26 #7
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juli 2011 - 13:40 #8
Hvis den gamle Pc.stadig virker så hent Windows let overførsel til dit system til det nye F.eks. XP til Win7 så får du også personlige data med over.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juli 2011 - 00:50 #9
#8 jeg er sikker på det kun er Windows oprettet data.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. august 2011 - 17:01 #10
Er ved at gå mine spørgsmål igennem, og ser at der ikke er lukket her. Har du fået svar på dit spørgsmål, luk da venligst spørgsmålet, ved at afgive point til dem der har været med til at løse dit problem. Jeg selv samler ikke på point, så er det mig der har hjulpet, læg da selv et svar og accepter det.

OBS. Dette er en copy/paste meddelelse, så er der nogen der af en eller anden grund, føler sig stødt, undskylder jeg ;o)
Avatar billede jakob27 Praktikant
07. august 2011 - 19:21 #11
tak noob2003, det virkede.
beklager jeg først fik tid til at kigge på det nu, men ferien kom lige i vejen