Avatar billede tonyadams Nybegynder
21. juli 2011 - 14:17 Der er 4 kommentarer

USB-HD kan ikke connecte med comp

Jeg har 4-5 WD 1TB HDs og indtil videre har disse fungeret uden problemer.

I dag ville den ene så ikke "poppe" op i "Denne Computer" eller i WDs interface. Den får dog strøm, da den lyser og snurrer.

Jeg har prøvet at skifte kabel og teste den med en anden computer.

Hvorledes får jeg fat i mine data? Eller endnu bedre får den til at virke :)
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 14:39 #1
det kunne du gøre ved at hente hirens boot cd/dv og starte op på den og hive dine data ud

http://www.hiren.info/pages/bootcd

når du hare fjernet det du skal bruge kan den også lave en ny partiiton og så videre selv om den gamle ikke duer

dr ligger indtil mange stykker værktøj på den
der er også ramtester på den og så videre

m.v.h
Avatar billede teknik Juniormester
21. juli 2011 - 15:05 #2
Nu gætter jeg på at du mener 4-5 usb diske,

Hvis du lukker kassen med den fejlramte usb-disk op, så vil du finde en normal SATA harddisk indeni.

Den kan du så tilslutte til en SATA port på dit bundkort.

På den måde vil du kunne omgå fejl som ligger i selve usb controlleren.

Hvis windows diskhåndtering detekterer disken som "raw"
så er det ofte "bare" fil allokerings tabellen som er skadet, og du vil kunne hente dine data ud med et af værktøjerne på den udemærkede Hirens's som treatmenice foreslår.

I sjædnere (1 af 100 eller derunder) tilfælde kan det være printet på harddisken som er skadet.
Disse print kan man (hvis man har en 100% identisk disk) i heldige tilfælde skrue af og "låne" mens man redder data.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede tonyadams Nybegynder
21. juli 2011 - 16:17 #3
@treatmenice

altså jeg installerer hiren, starter op og så kan jeg se harddisken?

@teknik

Jeg tør ikke rigtig åbne min imac (med Win7) for at finde bundkort :)
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 16:46 #4
du kunne gå ind under mini win xp og flytte det over hvor du vil have det liggende