Avatar billede Palm28 Praktikant
22. juli 2011 - 10:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Harddisk

Hejsa..

Håber lige lidt på hjælp fra jer..

Står og skal have ny intern harddisk og er kommet i tvivl om hva mit bundkort egentlig kan køre med..

Kan se på bundkortet at det har 4 sata porte (bundkort type MSI G31M ms 7379) har kigget på manualen jeg fandt på nettet til bundkortet og den skriver SATA
- 4 SATA ports
- Supports storage and transfers up to 300 MB/s
RAID (optional)
- SATA1~4 support RAID 0/ 1/ 10/ 5 mode
Men er ikk rigtig inde i hva det betyder..

Har kigget på denne Harddisk og vil høre om min PC kan køre med den. : http://www.compware.dk/shop/default.asp?varespec=682295

På forhånd tak..
Avatar billede Blandy Praktikant
22. juli 2011 - 10:18 #1
Dit bundkort kører som du selv siger sata 300. Det er det man også kalder for sata 2.0. Det er den samme hastighed som den harddisk kan kører med.

Så du kan rolig købe den harddisk. Det er oven i købet en med 7200 rpm, som betyder det antal omdrejninger harddisk-skiverne kan spinne med. Det vil sige hurtigere læse/skrive hastighed.

RAID har du nok ikke behov for at vide noget om. Det er bare en mulighed for at koble harddiske sammen, så de kan fungere som EN harddisk i princippet, uden at gå i tekniske detaljer.
Avatar billede Palm28 Praktikant
22. juli 2011 - 10:19 #2
Tusinde tak for hurtig svar..

Så vil jeg købe sådan en og putte i min pc..