Avatar billede sploof Nybegynder
22. juli 2011 - 16:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Svchost.exe

Hejsa.

Min computer kører usansynligt langsomt, og efter en søgning på nettet er jeg kommet frem til en mulig synder. Når jeg får windows joblisten frem kan jeg finde 7 svchost.exe som kører, samt aktiv systemproces som hele tiden kører mellem 95-99%.

Jeg har prøvet alle mulige metoder alt lige fra manuelt at slette dem og til dial-a-fix, men det ser ikke ud til at have hjulpet på problemet.

Jeg kører Windows XP med service pack 3
22. juli 2011 - 17:01 #1
svchost.exe skal være der!

Men alligevel ->

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede sploof Nybegynder
22. juli 2011 - 18:20 #2
Malware Log:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.1.1800
www.malwarebytes.org

Database version: 7230

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2011-07-22 (18-14-12).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|E:\|)
Objekter skannet: 223377
Tid gået: 1 time(e), 4 minut(ter), 10 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

HiJackThis LOG:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 18:16:17, on 22-07-2011
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster\rbmonitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
E:\Programmer\GNU\GnuPG\dirmngr.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Clarus\Samsung SecretZone\SZAssistSVC.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Motorola\SMSERIAL\sm56hlpr.exe
E:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
E:\Programmer\CyberLink\PowerDVD9\PowerDVD9\PDVD9Serv.exe
C:\Programmer\Cyberlink\Shared Files\brs.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\avastUI.exe
E:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
E:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\MindFuckedProject\Dokumenter\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://politiken.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - E:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\GRA8E1~1.DLL
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] C:\Programmer\Motorola\SMSERIAL\sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "E:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl9] E:\Programmer\CyberLink\PowerDVD9\PowerDVD9\PDVD9Serv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PDVD9LanguageShortcut] E:\Programmer\CyberLink\PowerDVD9\PowerDVD9\Language\Language.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDRegion] C:\Programmer\Cyberlink\Shared Files\brs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nView\nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [avast5] "C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "E:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://E:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - E:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - E:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - E:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - E:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\GR99D3~1.DLL
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: DirMngr - Unknown owner - E:\Programmer\GNU\GnuPG\dirmngr.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - CACE Technologies - C:\Programmer\WinPcap\rpcapd.exe
O23 - Service: SecretZone Assist Service (SZASSIST) - Clarus, Inc. - C:\Programmer\Clarus\Samsung SecretZone\SZAssistSVC.exe

--
End of file - 6670 bytes
22. juli 2011 - 19:41 #3
Umiddelbart ikke noget 'snavs' at gi' af der MEN

Uniblue\RegistryBooster

er ikke liiiiiige noget jeg på nogen måde vil røre ved!!!
UD MED DEN...

---

Du bør opdattre din AcrobatReader ->
http://get.adobe.com/dk/reader/  (FRAKlik det der Google halløj!)

---

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable følgende elementer fra din opstart ->

* [GrooveMonitor]
* [QuickTime Task]
* [iTunesHelper]
*

---
Avatar billede sploof Nybegynder
22. juli 2011 - 22:59 #4
Ok. Hvad er der da galt med det program? Det fandt en hel masse problemer kunne jeg se. Og det ser da også ud til at det har hjulpet. Jeg er blot nysgerrig... :)

Men ellers mange tak for hjælpen. Det ser alt sammen ud til at køre meget bedre nu.

Smid lige et svar, så du kan få dine point. :)
22. juli 2011 - 23:10 #5
Samme famillie som -> http://www.eksperten.dk/spm/941936 - bedøm selv...

---

Har du iøvrigt gennemføtr de næbnte 'ting' ?

---

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

---
22. juli 2011 - 23:11 #6
* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT -> http://spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/opret_et_systemgendannelsespunkt.htm
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering
Avatar billede sploof Nybegynder
23. juli 2011 - 00:00 #7
Yes, det er gjort. Jeg går lige de sidste ting igennem i morgen.

Tak for hjælpen.