Avatar billede namic Nybegynder
23. juli 2011 - 22:24 Der er 9 kommentarer
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juli 2011 - 22:49 #1
Med de krav er det da vist en harddisk optager med Blu-ray du skal have fat i?
Avatar billede KHHP Juniormester
23. juli 2011 - 22:58 #2
Din CPU er jeg lidt i tvivl om, men jeg anbefaler for en sikkerheds skyld denne i stedet for:
http://www.computersalg.dk/produkt/934159/Processor-1-x-Intel-Core-i5-2500K-3

Vil også anbefale en PSU upgrade:
http://www.computersalg.dk/produkt/364992/Corsair-Professional-Series-HX650W-Str

Nu er det der med at optage og afspille med en universel fjernbetjening ikke noget jeg beskæftiger mig med, men jeg ville nu mene at du skal have en eller anden form for enhed, som skal modtage signalet fra fjernbetjeningen.

Det var mit bidrag til at gøre din opsætning kompatibel med dine ønsker. Den blev noget dyrere, men så er jeg 150% sikker på at du ikke får nogen problemer.

Jeg har selv en kontor-pc, med en Intel processor på 3GHz, og den klarer 1080p uden problemer, det samme gør min bærbare der kører med Intel Core i5.
Avatar billede namic Nybegynder
23. juli 2011 - 23:11 #3
john_stigers:
Jeg ønsker at lave et media center. Jeg ønsker også at lægge min egent software på computeren, så en harddisk optager dækker ikke helt mit behov.

KHHP:
Jeg synes at dine forslag er rigtig gode. Med hensyn til CPU'en, så vil jeg ikke opgradere den, da jeg synes at det er en for stor prisstigning :-)

Er der andre ting som jeg skal være særlig opmærksom omkring? Jeg tænker særligt på TV-kortet, da jeg aldrig har prøvet at få TV på computeren.

Tusind tak for jeres hurtige svar!
Avatar billede venturer Nybegynder
23. juli 2011 - 23:44 #4
Hej namic.

Jeg ville nok vælge et andet TV kort.
Det du har valgt, vil kun kunne optage fra de gratis kanaler der bliver sendt over æteren (stueantenne).
Hvis du har kabelTV så skal TVkortet understøtte DVB-C.

Jeg er selv igang med at designe en HTPC til stuen. Jeg regner med at købe et Mini ITX board med onboard CPU og Grafikkort.
http://www.computersalg.dk/produkt/887151/ASUS-AT5IONTI-Bundkort-mini-ITX-I
Ifølge div. tests, så skulle den sagtens kunne trække 1080p, så længe man har styr på sit software og drivere.

Måske dét er værd at kigge nærmere på?
Så skal du kun have ram og TV kort. Silverstone laver også cool kabinetter til dén type bundkort.

/Venturer
Avatar billede namic Nybegynder
24. juli 2011 - 00:55 #5
Venturer:
Jeg kigger nærmere på det Mini ITX board, men det ser ikke ud til at der er plads til et TV-kort. Jeg kontakter dog Computer Salg og hører dem ad.

Hvis jeg køber et TV-kort som dette, vil jeg så være i stand til både at se DVB-T og DVB-C?
http://www.computersalg.dk/produkt/354960/TerraTec-Cinergy-C-PCI-HD-CI-DVB
Avatar billede venturer Nybegynder
24. juli 2011 - 01:20 #6
Der er plads til ét udvidelseskort. Det er den blå sokkel lige til højre for lydstikkene på billedet.

TerraTec kortet du har fundet er "kun" til DVB-C. Men det er til PCI. Så det vil ikke fungere med ITX bundkortet da dette kun har en PCI-Express sokkel.
Men det kan godt siddet på MSI boardet du først havde fundet.

/V
Avatar billede namic Nybegynder
24. juli 2011 - 01:29 #7
Venturer:
Vil kortet både være i stand til at vise DVB-T og DVB-C?
Kan du finde et kort der virker i det Mini ITX board?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2011 - 10:02 #8
Asus - jeg har 'modellen størrere'
http://www.computersalg.dk/produkt/946752/ASUS-E35M1M-PRO-Bundkort-microATX-
der er plads til kraftigere grafikkort og to alm kort.
til 'pro' versionen medfølger en lille blæser, som kan benyttes hvis der ikke er luft nok i kabinettet. Ellers er den lydløs.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
24. juli 2011 - 12:32 #9
Jeg ville droppe byg selv løsningen og købe en ad02 + ekstern tv-tuner.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=ad02&sp=all&pid=4833824

Husk harddisk + ram