Avatar billede 8600jlo Novice
23. juli 2011 - 23:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mangler eRecovery

Acer eRecovery Management
Min PC er en Acer Aspire M1641, som er født med Windows Vista og senere opgraderet til Windows 7.
Mit problem er at den er kører ustabil og har det med at lukke ned bedst som jeg sidder og arbejder med den.
Der er fra start installeret Acer software herunder eRecovery, som jeg gerne vil bruge i forbindelse med formatering af harddisken.
Af en eller anden grund, som jeg ikke kender til, er eRecovery ikke at finde i systemet. Jeg hos Acer købt at sæt recovery dvd, som skulle hjælpe mig til at genskabe frabriksindstillingen og formateret HD.
Det virker dog ikke idet jeg ikke kan komme ind i BIOS som iflg. den medfølgende vejledning er nødvendig for at kunne bruge de 2 dvd der indeholder frabriksindstilling.
Jeg har en tro på at det måske er Windows 7 SP1, der skaber problemet, men jeg ved ikke om det er muligt at slette Windows 7 og gå tilbage til Windows Vista.
Jeg håber på denne måde at få noget hjælp til hvad jeg kan gøre. Måske kan jeg få de tilsendt filer der er nødvendig for at installere eRecovery eller tip om hvor jeg kan hente disse så jeg kan lægges ind på min PC
Avatar billede KHHP Juniormester
23. juli 2011 - 23:06 #1
Hvis jeg husker rigtigt, skal du blot trykke F12  på den skærm hvor du normalt skulle gå ind i BIOS, og så skulle du få BOOT-Menu frem og kan der vælge CD/DVD og boote fra dine recovery disks. Det er en god idé at vente med at vælge CD/DVD i menuen indtil drevet er holdt op med at arbejde.
Derefter skulle det virke.
Avatar billede 8600jlo Novice
26. juli 2011 - 14:59 #2
Hej KHHP
Tak for dit svar, det virker nu med F12.
Acer har meldt tilbage at når jeg ikke har eRecovery Management på min pc er det ikke muligt at bruge Alt/F10 som de ellers anbefaler med da jeg har et sæt eRecovery DVD virker det med F12