Avatar billede krydset Nybegynder
25. juli 2011 - 20:52 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Mangler 2 kanaler på dig. antenne

Hejsa. Jeg mangler DR HD og ramasjang på min digital antenne.
Mit fjernsyn finder 10 carriers, men kan kun modtage kanaler på 1 af dem, den der hedder mux1 vrdb-nskv-jyd 5 kanaler. De andrer canaler er låst, nogle er PPV kanaler(boxer) og dr HD samnt ramasjang siger tv NO VIDEO til...

Hvad skal der til for jeg kan se DR i hd og mine børn kan forlyste sig lidt på ramasjang ind imellem ?
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2011 - 20:56 #1
En mpeg4 settopbox
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juli 2011 - 20:56 #2
En god start er enten at du skriver flere detaljer eller kontakter dem du har købt tv pakken ved og fortæller dem om problemet og så kan de nok meget bedre løse det :)
Avatar billede krydset Nybegynder
25. juli 2011 - 21:00 #3
jeg har ikke nogen tv pakke nogensteder, vil  bare se de gratis kanaler :-S

Hvad flere detaljer skal jeg skrive, har ikke en dyt storfand på det :-D
Avatar billede Andyboy Nybegynder
25. juli 2011 - 21:05 #4
Ja - du skal have fat i en mpeg4 tuner. Det betyder at du fremadrettet vil skulle skifte kanaler på denne frem for dit tv.

Du kan evt læse mere her:
http://www.tv-pakke.dk/60/kan-jeg-bruge-mit-gamle-tv-til-digital-tv-viasat-canal-digital-boxer/

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/10/20/204807.htm
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2011 - 21:07 #5
Det er fordi dit tv ikke har indbygget mpeg4 tuner og så skal du aligevel ud at købe en settopbox inden 1 januar da det du kan se nu forsvinder.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2011 - 21:11 #6
Avatar billede krydset Nybegynder
25. juli 2011 - 21:16 #7
Den til 499 hvor der står "optagelse via usb" Kan man sætte en usb HDD til og så optage tv på den ?
Avatar billede krydset Nybegynder
25. juli 2011 - 21:18 #8
Men tak for svar peeps, mit fjernsyn er også 5 år gammelt så den har nok ikke mpeg 4 :-S
Avatar billede krydset Nybegynder
25. juli 2011 - 21:18 #9
Kom med et par svar så der kan gives lidt point
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2011 - 21:21 #10
Samler ikke point men du har jo også selv lagt svar?
Avatar billede venturer Nybegynder
25. juli 2011 - 21:22 #11
Hvilket TV er der tale om? (Mærke og model).

Mit er også et par år gammelt, og understøtter ikke officielt mpeg4 i Danmark.

Så da jeg gik fra kabel over til stueantenne, kunne jeg heller ikke se alle kanalerne (samme problem som dig). Men hvis jeg nulstillede TV'et og efter at tænde det igen, valgte Norge i stedet for Danmark som land, så blev der låst op for TV'ets mpeg4 tuner. Så giv os noget at søge på. Det kan jo være du er heldig :)

/Venturer.
Avatar billede krydset Nybegynder
25. juli 2011 - 22:04 #12
Det var en fejl med mit svar. mit tv hedder Sharp lc-37gd8e
Avatar billede venturer Nybegynder
26. juli 2011 - 18:20 #13
Umiddelbart kan jeg ikke finde noget der indikere at det er muligt med dit TV.

Med hensyn til boksen til de 499,-. Så kan den det de skriver. Nemlig optage til en USB disk. Så kan du selv vælge hvor stor disken er.

/Venturer
Avatar billede Novice-1 Seniormester
04. november 2011 - 22:17 #14
bør man ikke,, af hensyn til fremtiden, investere i box (eller TV) der også kan overføre via HDMI udgang, selvoom du ikke har det på nuværende  pc
-og så både USB og HDMI -af hensyn til nuværende  pc