Avatar billede Tonny_S Nybegynder
28. juli 2011 - 02:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Adgang til NAS server udefra på SE fiber

Vi har fået Syd Energi Fiberbredbånd (15mbit/15mbit), og vil gerne have adgang til vores NAS server udefra, eks. på arbejde mv. Har sat vores Netgear WNR1000 router op til at pege på NAS serveren, men der er ikke rigtig forbindelse igennem. Har også prøvet at opsætte en webserver bare for at teste, den kan heller ikke kontaktes udefra (virker fint indefra). Er der nogle der kan hjælpe eller evt. har haft lignende problem?
Avatar billede byggemandflop Novice
28. juli 2011 - 07:18 #1
Har du en fast public IP?

Når du har din ip på ydersiden kan du åbne port fot eks. FTP på port 21. Http på port 80... hvordan har du sat din NAS op?
Avatar billede bdf Mester
28. juli 2011 - 08:34 #2
Hvilken NAS har du?
Avatar billede Tonny_S Nybegynder
28. juli 2011 - 14:00 #3
Nas = Netgear ReadyNas Duo 2TB.

Har helt styr på det med at åbne porte i routeren (Havde Telenor før og der virkede det), men problemet er jo at jeg ikke kan få adgang udefra? Skal jeg have boxen fra Syd Energi konfigureret på en eller anden måde? Er der nogle der ved om man selv gøre det?
Avatar billede bdf Mester
28. juli 2011 - 14:11 #4
Ok hvis du har styr på portforward så er problemet jo ikke der :)

Nu ved jeg ikke så meget om Syd Energi Fiber og hvordan deres
netværk/system er sat op, men prøv at kontakt dem og hør dem ad men er næsten 99% sikker på at du skal have fat i en router.

M.v.h.
Avatar billede Tonny_S Nybegynder
11. september 2011 - 00:19 #5
Ok, tak for hjælpen. Harsnakked med Syd Energi, det virker nu. Hvordan giver jeg point?
Avatar billede bdf Mester
11. september 2011 - 07:54 #6
Tryk på f.eks. mit navn og tryk "Accepter" :)
Avatar billede bdf Mester
11. september 2011 - 07:54 #7
Svar :)