Avatar billede ckpoulsen Nybegynder
28. juli 2011 - 07:17 Der er 6 kommentarer

Canon EOS 500D VS Panasonic DMC-G2K

Jeg står i en situation hvor jeg rigtig gerne vil investere i et spejlreflekskamera.. Men efter noget grundig research er jeg faktisk blevet mere i tvivl.. Mit budget ligger på ca. 4000 kr.

For det har jeg valget mellem et:
Canon EOS 500D inkl. 18-55 objektiv.

Eller jeg kan vælge et:
Panasonic DMC-G2K 14-42 & 45-200 objektiv, samt UV-beskyttelsesfilter, ekstra batteri, samt taske.

Hvad vælger man? Kamera mæssig, ikke hvad der inkluderes..

Håber at der er nogen derude der kan gøre mig lidt klogere..

På forhånd tak..
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2011 - 07:47 #1
Kender du dpreview.com ?

MASSER af info, reviews, tests og brugeroplevelser.
- Og også en side-om-side sammenligning - f.eks:

http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=panasonic_dmcg2&products=canon_eos500d
Avatar billede ckpoulsen Nybegynder
28. juli 2011 - 07:51 #2
Sweet.. Tak..
Men hvis du skulle vælge mellem canon og panasonic?
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juli 2011 - 08:16 #3
Jeg ville under alle omstændigheder vælge Canon Objektiver kan altid købes til senere og et 18-55 er rigtigt godtog alsidigt.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2011 - 08:23 #4
Jeg er mere til mikro-kompakt typen, jeg kan have i lommen altid.
- eller Casio's hi-speed => slow motion modeller. Det her for øjeblikket: http://www.dpreview.com/products/casio/compacts/casio_exzr100
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juli 2011 - 08:32 #5
Prøv at se denne tråd og læs især #3 Rigtig gode forklaringer!
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juli 2011 - 08:32 #6