Avatar billede dudez Nybegynder
28. juli 2011 - 23:34 Der er 2 kommentarer

Giver ipv6 flere muligheder med DNS ?

Hvis man har flere servere privat og kun en fast IP, så har man altid skulle oprette en proxy for ex. at fordele trafikken ud på flere ex Apache servere, når vi snakker HTTP eller HTTPS.

Giver ipv6 flere muligheder her, eller skal man stadigvæk benytte en proxy?

Syntes jeg har læst man kan fordele trafikken anderledes med ipv6.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2011 - 08:43 #1
Når du siger at du har én fast IP, går jeg ud fra at du kører dine services gennem noget NAT ?
NAT er en layer 3 mekanisme og kan ikke andet en at overskrive et par tags i TCP headeren på TCP pakker og derfor kan den altid kun mappe ét "port/IP addresse sæt", til én IP på dit interne netværk.
Dette ændrer sig ikke selvom man i fremtiden får TCP v. 6.

Hvis man til den tid kan få feks 10 IP v.6 addresser tilknyttet, vil man kunne mappe port/IP sæt til forskellige interne servere/services.
Avatar billede hejberg Juniormester
02. august 2011 - 13:15 #2
hej

du skal spørger din udbyder og de køre IPv6 før du bruger det

fordi nå du køre med IPv6 laver den en forspørelse ud til din router fra din udbyder og hvis du ikke har IPv6, på dit udstyr kan din hastighed blive dårlig der har jeg selv problemmer med hos TDC.

Hilsen Hejberg