Avatar billede Maerskprivat Nybegynder
29. juli 2011 - 22:54 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

3 skærme med udvidet skrivebord?

Hej folkens.

Har fået mig anskaffet et ASUS EAH6970 2GB grafikkort.
Det har udgange til 6 skærme, men jeg syntes ikke rigtigt jeg kan få W7 Ultimate til at forstå at den skal bruge 3 skærme og ikke kun 2?

Hvad kan jeg gøre forkert?

Og "ATI Catalyst Control" fortæller mig bare at jeg skal deaktivere en af de andre skærme for at bruge den sidste...

Men kan det virkelig passe at jeg ikke kan bruge 3 skærme med udvidet skrivebord???
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2011 - 10:57 #1
http://www.asus.com/Graphics_Cards/AMD_Series/EAH6970_DCII2DI4S2GD5/#overview
det ser ud til, at der er en lille skyder (knap) på oversiden af kortet, og den skal rykkes mod stiksiden
Avatar billede Maerskprivat Nybegynder
30. juli 2011 - 12:18 #2
Du tænker på omskifteren mellem Dual Link DVI og Single Link DVI.
Har jeg desværre allerede prøvet og det giver ikke rigtigt nogen forskel...

Kan faktisk slet ikke se nogen forskel på hvordan den står.

Lige nu har jeg tilsluttet en skærm via DVI over en DVI-HDMI adapter.
Og to skræme til DisplayPort via en DisplayPort-HDMI adapter.

Så udfra hvad jeg læser mig til skulle det hele virke???
Men det kan jeg ligesom ikke helt få det til... :o(
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2011 - 12:39 #3
har du fået alt indlæst? Den SKAL kunne køre 3 skærme i bredde, jf
AMD Eyefinity Technology
Extends your visual horizon across three displays for engaging gameplay and entertainment
Avatar billede Maerskprivat Nybegynder
30. juli 2011 - 12:47 #4
Alle medfølgende drivere og de nyeste fra AMD's hjemmeside er indlæst... Forstår det heller ikke lige...
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2011 - 12:59 #5
kan det være rækkefølgen i stik? prøv forskellige kombinationer (fx de 3 mod toppen af kortet - eller hvert andet stik...)
Avatar billede Maerskprivat Nybegynder
30. juli 2011 - 16:17 #6
Jeg har læst på ASUS hjemmeside at der skal bruges en aktiv displayport adapter?
Eller som de kalder det "DisplayPort Active Dongle"...

Men har været ude ved flere computer forhandlere i Flensborg, Tyskland...
Og inden af dem har nogensinde hørt om aktive displayport adaptere...

Og jeg har nu prøvet med flere forskellige adaptere, uden held.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2011 - 17:28 #7
prøv med tre skærme over displayport og drop dvi helt.
Avatar billede Maerskprivat Nybegynder
30. juli 2011 - 17:50 #8
Har jeg desværre også...
Men læser hele tiden mere og mere om de her irritirende "Active DisplayPort Adapter" som skal bruges...
Dem må jeg hellere prøve at bestille hjem så...
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2011 - 18:32 #9
skriv lige, hvis du får fat i dem, og de virker...
Avatar billede jokkejensen Novice
03. august 2011 - 14:49 #10
FYI: http://www.overclock.net/amd-ati/721931-active-vs-passive-displayport-adapters-truth.html

ring til av-cables eller av-connections.dk og be om en aktiv. Så er det lidt mere i deres hænder om det virker eller ej.

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
03. august 2011 - 14:51 #11
Avatar billede jeanpicasso Nybegynder
17. august 2011 - 16:22 #12
jeg ved ikke hvilke indgange du helt nøjagtigt har på dine skærme.

jeg har 3 skærme med DVI tilsluttet mit 6970 kort.

hvis du har DVI indgang på alle skærme skal du selvfølgelig bruge de 2 dvi udgange på dit gfx kort. til den sidste skærm SKAL du bruge en aktiv dp -> dvi adapter. jeg købte en fra club3d (fra computersalg.dk) til omkring 300 kr. de koster ellers omkring 1000 kr. for tilsvarende adapter, men denne her virker.

en passiv vil ikke virke. har prøvet. :o(

hvis ikke du har dvi indgang på alle skærme burde du dog kunne "adapte" dig hen til dine skærme fra dvi udgangene. den eneste jeg tvivler på du kan sætte flere adaptere efter hinanden og stadig virke er den fra DP -> DVI.

og SÅ var der fuld smæk på alle 3 skærme :o)
Avatar billede Maerskprivat Nybegynder
29. august 2011 - 13:30 #13
I fik begge to ret...
Jeg fandt også svaret senere selv, men derfor skal I ikke snydes for point :o)

Tak for hjælpen folkens :o)

PS.: Det er herligt at kunne afgive point på 5760x1080p ;o)