Avatar billede puha Nybegynder
30. juli 2011 - 13:25 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

Browser virker kun når man skriver ip-adressen til en hjemmeside

Har tidlige oprettet et spørgsmål, men da jeg nu er kommet ind til kernen af problemet opretter jeg et nyt.

Problemet er at jeg ikke kan surfe på nettet. Det eneste der virker er hvis man skriver en ip-adresse (f.eks. 209.85.149.103 som er til google)

HVordan løser jeg dette problem.

Jeg kører Windows XP.

På forhånd tak for hjælpen.
30. juli 2011 - 13:41 #1
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
30. juli 2011 - 13:49 #2
lyder som din dns mangler / konfligter
hvad skriver den hvis du i en dos box skriver
ipconfig /all

kan du pinge den dns server den angiver
Avatar billede puha Nybegynder
30. juli 2011 - 14:01 #3
Hvordan gør man det?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
30. juli 2011 - 14:11 #4
den plejer at ligge i start menuen.
alternativt kan du i start -> run skrive cmd trykke på enter, så får du en dos box
Avatar billede kthiesen Novice
30. juli 2011 - 14:19 #5
Du har et problem med DNS.

Det kan ofte løses med kommandoen ipconfig /flushdns i en dos boks.

Følg ronols vejledning til at åbne en dos boks og skriv kommandoen.

Det ser typisk således ud når du åbner en cmd boks:

C:\users\<user>\

DU skriver kommandoen:

C:\users\<user>\ipconfig /flushdns

og trykker på enter, derefter prøver du om du kan tilgå sider uden at skrive deres IP...
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
30. juli 2011 - 14:22 #6
Hej..

#2
---ipconfig /all--- """""""""" skal ikke skrives med!!!

- Tryk på "Start"(Windows ikon)
- Tryk på "Kør..."
- Skriv  "CMD" + tryk på "Return" eller "Enter"
- Nu kommer der en box frem og det er (Kommandoprompt/Dos box)
- Skriv inden i Boxen "ipconfig /all" + tryk
på "Return" eller "Enter"

Nu kommer der nogle data som >>ronols<< gerne vil have..

---Ping---

Kan arbejde i samme box.
Eks.
-Skriv "Ping www.google.dk" + tryk
på "Return" eller "Enter"
Avatar billede puha Nybegynder
30. juli 2011 - 14:29 #7
har prøver begge dele. Det hjalp ikke. Hvordan pinger man?
Avatar billede puha Nybegynder
30. juli 2011 - 14:30 #8
jep
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
30. juli 2011 - 14:36 #9
- Tryk på "Start"(Windows ikon)
- Tryk på "Kør..."
- Skriv  "CMD" + tryk på "Return" eller "Enter"
- Nu kommer der en box frem og det er (Kommandoprompt/Dos box)
- Skriv inden i Boxen "Ping www.google.dk" + tryk
på "Return" eller "Enter"
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
30. juli 2011 - 14:44 #10
Prøv winsock repair utility program..

Download..
http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

eller ip adressen..
Avatar billede puha Nybegynder
30. juli 2011 - 14:47 #11
Så siger den:
"Ping-anmodningen kunne finde værtenwww.google.dk. Kontroller navnet, og prøv igen"
Avatar billede f-arn Guru
30. juli 2011 - 14:53 #12
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
30. juli 2011 - 17:15 #13
-har du prøvet #10 ?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
30. juli 2011 - 17:36 #14
-Skriv "Ping www.google.dk" + tryk på "Return" eller "Enter"
vil fejle hvis DNS ikke virker, DNS opløser jo netop navnet til en IP addresse.
så det er klart den fejler hvis din DNS ikke virker.

så derfor hvad udskriver denne commando: ipconfig /all hvis du skriver den i en DOS box
Avatar billede puha Nybegynder
30. juli 2011 - 18:08 #15
Hvis jeg skriver "ipconfig /all" får jeg følgende:

Windows IP-konfiguration

Værtsnavn............................: LENOVO-08830B64
Primært DNS-suffiks..................:
Nodetype.............................: Hybrid
IP-routing aktiveret.................: Nej
WINS-proxy aktiveret.................: Nej

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks....:
Beskrivelse..........................: Broadcom 802.11g Netværkskort
Fysisk adresse.......................: 00-21-00-91-25-62
Dhcp aktiveret.......................: Ja
Automatisk konfiguration aktiveret...: Ja
IP-adresse...........................: 192.168.1.116
Undernetmaske........................: 255.255.255.0
Standardgateway......................: 192.168.1.1
DHCP-server..........................: 192.168.1.1
DNS-servere..........................: 192.168.1.1
Rettigheden opnået...................: 30. juli 2011 17:43:17
Rettigheden udløber..................: 30. juli 2011 17:58:17

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

Medietilstand........................: Mediet afbrudt
Beskrivelse..........................: Broadcom NetLink (TM) Fast Ethernet
Fysisk adresse.......................: 00-23-8B-40-70-B1

Ethernet-netværkskort Bluetooth Network:

Medietilstand........................: Mediet afbrudt
Beskrivelse..........................: Driver til Bluetooth LAN-acces-server
Fysisk adresse.......................: 00-22-69-FA-7B-64
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
30. juli 2011 - 18:52 #16
Okay, du har åbenbart lokal IP, DHCP, DNS og Gateway.
Sidder du på et fællesnet eller sådan noget?

Mit gæt ville være at du skulle prøve at skrive dine IP oplysninger til kortet ind automatisk. Dvs. at gøre din IP statisk.

Det er svært at forklare, så hvis du kan og vil, så vil jeg gerne hjælpe dig med det, via TeamViewer.
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
30. juli 2011 - 18:52 #17
Og hvorfor er dit netkort deaktiveret?
Avatar billede puha Nybegynder
30. juli 2011 - 19:02 #18
Er det deaktiveret? Har trådløs net fra SkyLine. Vi har 2 pc'er. Har installeret nettet fra den jeg sidder med nu. Hvordan virker TeamViewer?
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
30. juli 2011 - 19:09 #19
Der står at dine netværkskort er afbrudt.
TeamViewer er et program som gør at du kan give en anden midlertidig adgang til din computer. Præcis som hvis han sad ved den sammen med dig. Du kan følge med i alt hvad der sker på din computer, og du kan altid afbryde forbindelsen igen, hvis du bliver usikker.
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
30. juli 2011 - 19:14 #20
TeamViewer's IP er: 87.230.73.24
Hvis du er interesseret. :)
Avatar billede puha Nybegynder
30. juli 2011 - 19:20 #21
virker det når jeg ikke kan komme på nettet? Har lige fundet ud af (tror jeg) hvorfor skype virker og ikke alt andet. Under Netværksforbindelser er der en "Internetforbindelse" under noget der hedder "Internetgateway"
Højreklikker jeg på den og vælger "Egenskaber" og derefter "Indstillinger" popper der en "Avancerede indstillinger" op med fanen "Tjenester"

Der står: "Vælg de tjenester, der kører på netværket, som Internetbrugere må have adgang til"

Der er der valgt
"Skype TCP at 192.168.1.102:31856 (1671)"
"Skype UDP at 192.168.1.102:31856 (1671)"

Er det ikke af stor betydning, for så må alle andre programmer jo ikke forbinde...?
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
30. juli 2011 - 19:31 #22
Du kan jo prøve. :) Man ved det ikke før man prøver.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
30. juli 2011 - 19:31 #23
-fandt lige et link til en side med det samme problem og løsning.

Link
http://www.computing.net/answers/windows-xp/only-access-website-by-ip-address/164168.html

#10
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
30. juli 2011 - 19:40 #24
Ja, du kunne prøve denne her: http://www.pcworld.dk/download/48/1391

Hvis det løser problemet, så er vi fri for at lege med teamviewer. :)
Avatar billede puha Nybegynder
30. juli 2011 - 20:02 #25
Har downloadet TeamViewer men den gider ikke forbinde til nettet
Avatar billede puha Nybegynder
30. juli 2011 - 20:08 #26
Har desværre prøvet at køre en fix uden held :(
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
30. juli 2011 - 22:56 #27
Øv. :( Men jeg gætter på at du skal sætte din IP og DNS manuelt op. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal forklare dig igennem det.
Måske en anden kan? :)
Avatar billede dr-data Nybegynder
31. juli 2011 - 16:54 #28
Hej puha (og jer andre)

Det ser ud som om vi skal rette fokus mod routeren istedet for computeren..

Det er helt korrekt, at det er dns der er problemet..

Der står i resultatet fra "ipconfig /all", at dns server er 192.168.1.1, hvilket sandsynligvis er routeren..

Hvad sker der hvis du forsøger at besøge følgende link

http://192.168.1.1/

Det kan afsløre hvad der ligger på denne adresse (navn på udstyr)

yderligere kan du teste om computeren fejler noget med dns opslag, ved at køre følgende i den tidligere brugte kommandoprompt (cmd)

skal køres ligesom "ipconfig /all" m.m.

"nslookup google.dk 8.8.8.8"

Skriv hvad du får af resultat
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
31. juli 2011 - 18:12 #29
#17
Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:
Medietilstand........................: Mediet afbrudt
betyder ikke noget når spørgeren ikke kører kablet netværk

det der undre mig er at Standardgateway og DNS-servere er ens, jeg havde forvendtet en anden DNS-servere, men det er jo en setting du laver på Routeren (jeg ville sette en anden DNS server)
Standardgateway......................: 192.168.1.1
DHCP-server..........................: 192.168.1.1
DNS-servere..........................: 192.168.1.1

jeg undre mig også over det virker på den anden maskine jf #18, en grim tanke kunne selvføgelig være at spørgeren kommer på naboens trådløse netværk med en af maskinerne, pga det ikke er sikret.

#21
sjovt det er en anden addresse en den din PC har, (din PC kunne godt ha haft den addresse da du installere Skype, men da du henter din addresse fra en DHCP kan du ikke værer sikker på du får den sammen igen)

Der er der valgt
"Skype TCP at 192.168.1.102:31856 (1671)"
"Skype UDP at 192.168.1.102:31856 (1671)"

din addresse
IP-adresse...........................: 192.168.1.116

skriv de settings ned og slet dem.

#28
jeg tror din mistanke om en fejlkonfigureret Router kunne værer korrekt, og det er interessant hvad der sidder på 192.168.1.1
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
05. august 2011 - 12:20 #30
Hej Alle sammen

#29

At dns server adressen peger på det samme som standard gatewayen er meget normalt på hjemmenetværk, Da routeren så foretager dns forespørgslen på den adresse der er tildelt der i. (tror også det er det du mener, men er ikke helt sikker) :-)

Hvis spørger går ind i sine netværksindstillinger for det trådløse netværkskort, og dobbeltklikker på TCP/IP V4.

Under DNS vælger manuelt, og indtaster følgende.

DNS 1: 208.67.222.222
DNS 2: 192.168.1.1

Hvordan opfører spørgers pc sig så?

Dette bør du først gøre hvis de andres kommentarer og svar ikke leder dig i rigtig retning. :)

//
ZirexDK
Avatar billede puha Nybegynder
09. august 2011 - 12:52 #31
Går jeg ind på http://192.168.1.1/ så skal jeg skrive et brugernavn og en adgangskode.

Kan ikke vælge "TCP/IP V4" men blot "ICP/IP" men selvom jeg vælger DNS manuelt er det stadig det samme.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. august 2011 - 10:41 #32
>Går jeg ind på http://192.168.1.1/ så skal jeg skrive et brugernavn og en adgangskode.
du har vel manualen til routeren (antager jeg det er) ??, deri står brugernavn/password.
hvis du ikke har fået en manual med til routeren, så aflæs fabrikat og model nummer på direkte på routeren, eller alternativt i login boxen

hvis jeg vil logge ind på min router får jeg disse oplysninger
Brugernavn og adgangskode forespørges af http://192.186.1.1. Webstedet siger: "Linksys BEFSR41/BEFSR11/BEFSRU31"
i dialogboxen hvor jeg skal angive mit brugernavn.
Avatar billede puha Nybegynder
15. august 2011 - 16:04 #33
Har løst problemet nu. Geninstallerede windows. Men vil gerne sige tak for hjælpen.
Hvis dem der vil have point lige smidder et svar ind, vil jeg gerne dele pointene ud som tak ;)
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
22. august 2011 - 12:20 #34
Smider et svar så vi kan få lukket. Så må du selv stå for point uddelingen :) Håber da de andre smider en også
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
09. september 2011 - 21:11 #35
Lidt sent at smide svar åbenbart.