Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 13:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Boot Error 0xc000000e

Hej alle.

Jeg har et problem med min nye computer. Den har virket fint indtil nu (har haft den i snart en uge), men da jeg startede den i dag fik jeg beskeden:

Windows failed to start. A Recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your langugae settings, and then click next
3. Click "repair your computer."

Status: 0xc000000e
Info: The boot selection failed because a required device is inaccessible.

Jeg har prøvet at gøre hvad der stod ved at trykke F8 i opstartsfasen. Jeg har indsat Installationsdisken og jeg valgte "dansk" og trykkede på "Reparer computeren", men så fik jeg beskeden:

"Denne version af Indstillinger for Systemgenoprettelse er ikke kompatibel med den version af Windows, du forsøger at reparere. Prøv at bruge en genoprettelsesdisk, der er kompatibel med denne version af Windows.

Nogen ideeer til hvordan jeg får det fixet? Kan ikke komme forbi opstartsfasen, så kan ikke komme ind på skrivebordet eller noget som helst.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 13:31 #1
Har virkelig brug for hjælp. Fatter ikke hvad der er galt.
Avatar billede venturer Nybegynder
01. august 2011 - 14:01 #2
Har du været inde i BIOS og ændre på noget?
Flyttet rundt på ledningerne til din harddisk?
Tilføjet/fjernet andre harddiske?
Har du noget siddende i dine USB stik? (udover mus og tastatur).
Hvilken version (og sprog) af Windwos er installeret og hvilken forsøger du at gendanne med?

Det er mange spørgsmål. Men svar på så meget som muligt, så bliver det lettere at hjælpe :)

/Venturer
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 14:05 #3
Har du været inde i BIOS og ændre på noget?

Intet.

Flyttet rundt på ledningerne til din harddisk?

Nej.

Tilføjet/fjernet andre harddiske?

Har to harddiske i. En 60GB SSD harddisk som primær og en 1000GB som sekundær, men de var allerede installeret da jeg fik computeren.

Har du noget siddende i dine USB stik? (udover mus og tastatur).

Nej, der er kun mus og tastatur i den.

Hvilken version (og sprog) af Windwos er installeret og hvilken forsøger du at gendanne med?

Windows 7 Dansk. Forsøger at gendanne den samme ved at sætte installationsdisken i og trykke "reparer computeren" men så får jeg den meddelelse skrevet i mit første indlæg.

Håber det hjælper.
Avatar billede venturer Nybegynder
01. august 2011 - 14:35 #4
Hmm... Har du installeret Acronis eller andet backup software for nyligt?
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 14:37 #5
Har været på ferie de sidste 3 dage, men mindes ikke at have installeret noget, udover Firefox og Java.
Avatar billede venturer Nybegynder
01. august 2011 - 15:15 #6
Allright.

Prøv i første omgang at finde ind i din BIOS. Fin et punkt der har noget at gøre med SATA/IDE mode.

Den kan være enten "AHCI" eller "Legacy".
Nogle enkelte BIOSer kelder punktet for "SATA Native Mode" som så kan være enten Enabled eller Disabled.

Hvad den end står til er ligemeget. Men du skal ændre den til det modsatte. Dette er ikke en løsning, men en mulig workaround til at starte med.

/V
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 15:37 #7
Har været inde i BIOS, men kan intet finde af hvad du søger. Har prøvet at køre en Start up Repair mange gange med CD'en sat i PC'en, og selvom jeg gør præcis som den foreslår, så angiver den samme fejl hver gang jeg (re)booter.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 19:05 #8
Nogle andre der har ideer til hvordan man fixer det?
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 21:16 #9
Har fået fixet det meste ved hjælp af denne video: http://www.youtube.com/watch?v=fMwfWP2ahyw

Nu får jeg dog en ny error.

File: \Boot\BCD
Status: 0xc000000f
Info: An error occured while attempting to read the boot configuration data.

Nogen ideer til fix?
Avatar billede venturer Nybegynder
01. august 2011 - 21:18 #10
Så bliver det lidt mere besværligt.
Kig på den side her:
http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?t=42099

Godt nok bliver der refereret til et progarm du ikke har. Men scenariet lyder lige som dit. Så prøv at læse det fra en ende af inden du går i gang med en masse.

/V
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 21:23 #11
venturer:

Problemet er desværre et andet nu s:
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 21:54 #12
Det er virkelig underligt det her. Den slettede åbenbart Windows 7, og nu hvor jeg vil installere det, kan jeg ikke finde min SSD harddisk. Den viser min sekundære harddisk på 1000GB som den primære, men kan slet ikke finde min SSD harddisk på 60GB som skulle være den primære. Det er rimelig væsentligt at Windows 7 bliver installeret på SSD, eftersom det øger hastigheden, specielt ved opstart.

Kan jeg installere Win7 på min sekundære harddisk (1000GB) og så flytte den over til SSD hvis jeg kan finde den?
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 22:09 #13
Har fået geninstalleret Windows7 på min sekundære harddisk.

Kan stadig ikke finde min SSD harddisk. Er der nogen måde jeg kan finde den på og derefter installere Windows7 på den istedet for på den sekundære?
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 22:19 #14
Lukker den her tråd og laver en ny, eftersom problemet nu er et andet.