Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 22:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Installer Windows 7 på SSD

Hej allesammen.

Min computer gik lidt i spas i dag.

Jeg fik en masse errors ved boot, men fik dem fixet efter en lang kamp :)

Dog valgte disse errors at slette Windows 7 fra min PC, så jeg blev nødt til at geninstallere det.

Det har jeg så gjort på min sekundære harddisk (1000GB).

Problemet er, at jeg ville installere Windows 7 på min primære harddisk, som er en SSD (Solid State Drive) på 60GB. Jeg kan dog ikke finde den nogen steder efter jeg har geninstalleret Windows 7. Det er som om den er blevet slettet fra PC'en.

Er der nogen der ved hvordan jeg finder min SSD igen og derefter installerer Windows 7 på den?

På forhånd tak.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. august 2011 - 22:34 #1
Diskhåndtering i windows 7.. kan findes under: KOntrolpanel -> Administation -> computeradministration -> menuen til venstre (Diskhåndtering)
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 23:03 #2
Har været derinde før og den er ikke at finde nogen steder s: har sat den korrekt i og trykket "Opdater" og "Gennemsøg diske igen", men den kan ikke finde den :/ Har også prøvet at unplugge min harddisk så kun SSD'en sidder i og derefter installere Windows 7, men som sagt før, så kan den ikke finde den /:

Andre forslag?
Avatar billede KHHP Juniormester
01. august 2011 - 23:05 #3
Har du tjekket i BIOS?
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 23:07 #4
Ja, der er den heller ikke.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. august 2011 - 23:08 #5
Prøv og bios som #3 skriver, hvis du ikke kan finde den der heller ej, så prøv en anden port på bundkortet..
Avatar billede KHHP Juniormester
01. august 2011 - 23:08 #6
Lyder som om din disk er brændt sammen. Har du en anden SATA port at koble den til på dit bundkort, eller en anden pc at sætte den i, bare for at være sikker på at den ikke er brændt sammen?
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 23:10 #7
Kan ikke forestille mig den er brændt sammen. Den er kun en uge gammel og har virket helt perfekt indtil i dag, hvor jeg fik en masse errors. Efter det, har SSD ikke været at finde nogen steder.
Avatar billede KHHP Juniormester
01. august 2011 - 23:11 #8
Prøv en anden SATA-port i dit bundkort, eller hvis du har mulighed for det, prøv en anden PC. Hvis problemet er det samme, ville jeg sende den til reparation, for at få løst problemet, hvis jeg var dig.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 23:16 #9
Er bestemt ikke en haj til computere, så aner ikke hvordan jeg gør det :/
Avatar billede Blueeyez Mester
01. august 2011 - 23:17 #10
Jeg vil skyde på at den snarer er defekt, har selv prøvet følgende med en anden harddisk ud over at den var defekt fra start, har dog os haft købt en ekstern der holdte i 3 dage derefter døde den helt ud..

Så at den er gået i stykker/defekt/brændt af er skam muligt.. Men tests den i en anden pc, anden sata porte på bundkort osv jo mere sikker du er desto bedre, du kan os prøve med følgende program:

Easus Partition Manager, kan måske være den spotter disken, men ingen garanti når windows end ikke kan.. Ellers kan det være en linux live disk kan men jeg vil hellere mene at du skal kontakte forhandleren du har købt den af og få den sendt til reperation/ombytning
Avatar billede KHHP Juniormester
01. august 2011 - 23:18 #11
Der går et strømkabel fra din harddisk op til strømforsyningen(PSU) og så går der et anden kabel, i min pc er det rødt med sorte stik, fra din harddisk ned i bundkortet. I bundkortet er det sat i et stik. Prøv at tage det stik ud af bundkortet og sæt det i en af de andre porte, eller flyt dit drev til en anden pc med samme stik for at se om det er liv i den endnu.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
01. august 2011 - 23:19 #12
Jeg tager kontakt til Sharkgaming (der hvor jeg købte den) imorgen og hører hvad de har at sige til problemet. Hvis de ikke har en løsning til det, så må den jo sendes tilbage til reparation.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
03. august 2011 - 20:58 #13
Har sendt computeren ind til reparation hos Sharkgaming.dk