Avatar billede Oldboston Nybegynder
03. august 2011 - 10:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DVB-T Modtagelse af svensk TV i Køge Bugt (Greve Strand)

Med et nyt TV med DVB-T og en UHF-antenne på taget modtager jeg problemfrit fra Hove-senderen. På DIGI-TV's interaktive kort var det let at finde kompasretning for antennen.
Men: Hvis det er muligt vil jeg også gerne kunne modtage fra
Landskrona-senderen (der også sender de danske stationer som hjælpekanal) eller fra Hörby, der måske kræver en ekstra antenne. Men: Findes der et interaktivt kort, der viser de svenske senderes placering? Eller er der en af jer, der kender kompasretningen i forhold til Greve Strand? Eller blot nogen, der har erfaring for, om dette kan lade sig gøre (min antenne har direkte modtageadgang ud over Øresund, ingen træer eller bygninger skygger, men skal man op i en vis højde?)  Venlig hilsen
Avatar billede aero Nybegynder
03. august 2011 - 10:55 #1
Nu ved jeg ikke hvilken UHF antenne du har, men hvis det er en 6 el. 10 elements antenne så kan du kun modtage fra én position, du skal have det man kelder en Ufo antenne for at modtage fra andre positioner ud over Hove- senderen, så er problemet løst.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
03. august 2011 - 12:41 #2
Den kan variere meget fra område til område - men jeg ville købe en stor antenne og pege direkte mod eks. landskrona senderen. De små UFo antenner vil jeg ikke anbefale - selv med forstærkning vil de ikke kunne tage så meget som en stor "gammel" antenne. Selv om du ikke peger den mod Hove vil du formentlig stadig modtage de digitale kanaler herfra alene pga. størrelsen.
Avatar billede Oldboston Nybegynder
13. august 2011 - 10:01 #3
Mange tak for jeres svar. Da jeg prøvede forskellige kompasretninger med UHF-antennen, gik 5 tyske stationer rent  ind når retningen var stik syd. Men ingen svenske stationer gik ind ved kompasretning øst/nordøst. Derfor har I uden tvivl ret i, at der skal noget andet til for at fange Landskrona. Mine naboer (vi bor tæt) er måske ikke vilde med en stor gammel antenne, så jeg vil være tilbøjelig til at prøve en Ufo-antenne først. Mon man kan låne sådan en, eller købe den med returret, hvis den ikke virker?
Avatar billede Oldboston Nybegynder
21. august 2011 - 19:41 #4
Tak for de svar, der er lagt. De er udmærkede til at komme videre. Jeg skulle vælge et af svarene, men de var begge gode.
Avatar billede Oldboston Nybegynder
21. august 2011 - 19:43 #5
ja, her kommer så pointsene, men jeg er ikke så vant til at bruge eksperten.dk, så måske er det svært for mig at aflevere points rigtigt, men jeg prøver.....
Avatar billede Oldboston Nybegynder
22. august 2011 - 21:31 #6
Det er ikke lykkedes for mig at give points, jeg er ikke så fortrolig med fremgangsmåden på Eksperten,og tilsyneladende kan jeg kun give points til mine egne indlæg, det kan jo ikke være rigtigt.....
Avatar billede Oldboston Nybegynder
03. september 2011 - 11:46 #7
Jeg vil gerne give points til jer, der har svaret på mit spørgsmål, men jeg kan vist ikke acceptere den type svar, der ligger, så kan I ikke lægge et svar af den type, der kan accepteres? V. h.
Avatar billede tillebeck Nybegynder
07. januar 2012 - 14:49 #8
Hej.
Mht. sender, der kan du finde alle info på boxer.se Her er et link til deres interaktive dækningskort:
http://www.boxer.se/kundservice/teknik-och-felsokning/Tacknings-Sverige/

du kan (vist nok) ikke søge danske adressr, så træk lidt i kortet og klik på din adresse i Køge. Så får du et forslag om at bruge Jägersro senderen. Den ligger nogen lunde i samme retning, som dne store i Hörby.

Har hørt at Køge er et "sort hul" mht. DVB-T fra Sverige. Du må meget gerne be- eller afkræfte det.

Hilsen Anders