Avatar billede askesnaske Praktikant
03. august 2011 - 21:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer ved opstart af stationær pc

Hej Eksperten.dk Jeg sidder inde med en computer fra MMvision der har nogle problemer med at starte op.. vi har haft en mindre vandskade i vores kælder (meget få milimeter vand og der er gulvtæppe på) men det ser ud til at min computer er blevet ramt på en måde. Jeg har haft den oppe og køre 2 gange, hvor den startede op og fungerede fuldstændigt perfekt. Da jeg så slukkede for den forleden dag og prøvede at tænde den igen gav den mig 6 blink og et langt beep og intet billede på skærmen.. jeg har ikke kunne finde nogen forklaring på nettet over hvad problemet skulle være. Så nu søger jeg her. Der sidder et ga-770ta-ud3 bundkort i og et ATI HD 5870 grafikkort i. jeg har haft en mistanke om at det kunne være grafikkortet, så jeg har haft det ude til tørre. har også haft en affugter kørende ved siden af maskinen for at se om det var til nogen hjælp.. men intet har hjulpet. er der nogen der kan hjælpe mig? Den har kørt supergodt før uden nogen som helst problemer. Mange Tak. Vh Aske
Avatar billede fhansen82 Mester
03. august 2011 - 21:27 #1
Håber ikke du tændte PC'en mendes den stadig var våd. Det dræber bare. Hvis den har kørt med våde komponenter, er det ikke sikkert at du redder den.
Avatar billede askesnaske Praktikant
03. august 2011 - 22:27 #2
Det tror jeg ikke at jeg har gjort. altså den var ikke våd inden i som sådan. kan du hjælpe mig med kodningen af blinkene og beepet?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2011 - 07:20 #3
Avatar billede fhansen82 Mester
04. august 2011 - 17:51 #4
Jeg tror du vil komme langt med et opkald til MMvision, da de kender lige den maskine du har.
Avatar billede askesnaske Praktikant
23. januar 2013 - 00:02 #5
Fandt selv ud af det