Avatar billede mc.lucifer Praktikant
05. august 2011 - 06:43 Der er 5 kommentarer

Opbygning af en text variable, inde i en while

Kære Eksperter, den her kan jeg godt nok ikke lure selv, derfor håber jeg at en af jer kan hjælpe mig

jeg henter nogle data ud fra min db med en while, jeg kan sagtens udskrive det jeg vil med Echo inde i min while, men jeg kan ikke bygge et array op inde i min while som jeg så kan udskrive uden for whilen, hvordan gør jeg det.

jeg har en række dato´er og målinger, som jeg gerne vil have listet i en var sådanne

"2011-07-25" => 4.6,"2011" => 3.6, osv osv osv, det kan jeg som sagtens godt hvis jeg bare Echo´er inde i whilen, men jeg vil have en færdi variable indeholdene alle rowsne fra min database opsat som ovenstående,

en der kan hjælpe lidt der ?

$data2=mysql_query("select * from blodsukkere where bruger = '".$_SESSION['userid']."' and dato BETWEEN '".$fjortendage."' and '".$idag."' ORDER BY dato")or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($data2))
{
    $minedata =  ("\"".$row['dato']."\" => ".$row['maaling'].",");
}
        echo $minedata;
MC
Avatar billede showsource Seniormester
05. august 2011 - 06:51 #1
Inden din while, definerer du $minedata

$minedata = "";

while() {
$minedata .= "whatever";
}
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
05. august 2011 - 06:54 #2
Det har jeg skam forsøgt desværre uden held, for så indeholder minedata kun den sidste post, har også forsøgt at sige at minedate = minedata.minedata også uden held
Avatar billede showsource Seniormester
05. august 2011 - 07:06 #3
Du overser vist punktum før = inde i while
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
05. august 2011 - 07:12 #4
Blæret :-) kæmpe smil......

svare du lige ?
Avatar billede showsource Seniormester
05. august 2011 - 09:13 #5
ok