Avatar billede jr40 Nybegynder
05. august 2011 - 11:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fin en vinder script m. database

Hej Alle sammen,

Jeg søger et script hvor jeg manual skriver navne ind i en database, hvor jeg kan ændre samt slette dem igen bagefter.

Når jeg har skrevet de navne ind jeg vil, skal jeg kunne trykke på en knap (find en vinder), hvor den selv vælger en vinder ud af de navne jeg har indtastet.

Det er fordi jeg på fair vis skal finde en vinder i de månedlige konkurrencer jeg skal holde.

Håber der er nogle som kan hjælpe med sådan et færdigt script
Avatar billede supertekst Ekspert
05. august 2011 - 11:36 #1
Hvilken type database?
Er Db kun til dette formål?
Avatar billede jr40 Nybegynder
05. august 2011 - 12:01 #2
En access database ville være fint til dette her, da vi snakker max 50personer jeg manuelt skal indtaste, slette og redigere i.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
05. august 2011 - 12:06 #3
Hvordan modtager du tilmeldingerne til konkurrencen ?
Hvis det f.eks er via mail og du har 58 tilmeldinger. Så er det da meget nemmere at lave et lille script der finder et tilfældigt tal imellem 1 og X hvor X er det antal tilmeldinger du har.
Så slipper du også for at taste navne ind hver gang :-)
Avatar billede jr40 Nybegynder
05. august 2011 - 12:08 #4
Jeg modtager tilmeldningerne via forum indlæg, hvor jeg så skriver dem med de rigtige svar ned i en database, hvorefter jeg så skal kunne tilfældig udtrække en bruger fra databasen ved at trykke på en knap.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. august 2011 - 12:47 #5
Hvilken DB kører du mod?
Du kan jo lave det i ren sql:

SELECT navn FROM konkurrence ORDER BY RAND() LIMIT 1
Avatar billede superdreng Nybegynder
05. august 2011 - 12:58 #6
PHPmyAdmin er faktisk det script du leder efter og så sammen med jakobdo's sql statement, så har du det hele! ;)