Avatar billede christianbroendum Nybegynder
12. august 2011 - 20:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Computer går ud

Hej
Jeg har fået et problem med at min pc går ud allerede efter 15-20 sekunder, Windows kommer ikke igang. Jeg har støvsuget i maskinen og desværre knækket en fane på cpu blæser og grafikkortblæser, tror dog ikke dette er årsag (sat cpu-blæser på med lim). Har haft hele køleren til cpu af og forsøgt fjerne pasta og erstattet med lim - intet hjælper. Har også prøvet med en anden strømforsyning og andet grafikkort??

Håber I kan hjælpe
mvh
Christian
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 20:51 #1
Bipper pc under opstart? 1 bip er korrekt udført post.
Er du sikker på at kølerne sidder korrekt på cpu og gpu?
Vibrationer fra den knækkede fan??
Udestående point 840?? Er der ikke nogle som kan afsluttes, og uddele point til hjælperne?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 20:53 #2
Har du bedt om svar, og hjælperne ikke lægger det, så lukker du selv tråden ved at lægge svar og acceptere.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
12. august 2011 - 20:56 #3
Der kommer 1 bip og så slukker den. Jeg er ikke sikker på at køler sidder rigtigt på cpu, jeg har haft den af men nogle plastik-hager knækkede!! Den knækkede fane sidder vist rigtig nok!

Har anmodet flere om at afgive svar men ingen reaktioner, jeg skal i så fald selv lukke dem!!
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 21:01 #4
Ja hvis de ikke gider at svare kan du uden at blinke lukke dem efter nogle dage. Man må vise den interesse fra begge sider mener jeg. Og du har jo tråde der er 5 år gamle, så dem kan du uden problemer lukke. Du gør det bare med en lille kommentar til lukningen.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 21:03 #5
#3 så tror jeg at cpu kører varm. Hvis den ikke sidder rigtigt kan varmen fra processer ikke ledes over til køleren, og så lukker den ned af sikkerhedssyn til hardwaren. Du er nødt til at skaffe dig en ny køler og noget kølepasta så du kan få den op at køre igen.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
12. august 2011 - 21:09 #6
Den kan vel ikke nå at blive varm efter ganske få sekunder??

Skal det være nøjagtig samme mærke/type INTEL?
mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 21:15 #7
Jeg synes heller ikke 20 sekunder er lang tid, men kan ikke se at det skulle være noget andet.
Nej det behøver ikke være samme mærke. Det skal (selvfølgelig) passe til cpu typen og den sokkel den sidder i. Der er flere forskellige blæsere der passer i.
Hvad hedder dit bundkort?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 21:17 #8
#3 Og du glemte at påføre kølepasta ikke, da du tog den af??
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
12. august 2011 - 21:22 #9
Kan jeg sende dig billede af bundkort pr mail, så kan du måske også se om ledninger sidder korrekt!??
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 21:29 #10
Nu er jeg ikke så meget hardware nørd, men du kan selvfølgelig sende billedet, og jeg vil se på det. Hvad hedder kortet (står på det et sted)?
Så vil jeg prøve om jeg kan finde kølere der passer til det.
Kan vu finde en køler magen til den du har er det vel ok?
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
12. august 2011 - 21:30 #11
Der står Gigabyte GA-8I945P Pro
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
12. august 2011 - 21:33 #12
Køler er Intel
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
12. august 2011 - 21:35 #13
Der står LGA 775 på bundkort
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
12. august 2011 - 21:58 #15
ja det er det vist!?
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
24. august 2011 - 00:38 #16
Venligst læg svar så vi kan lukke tråd
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2011 - 15:32 #17
ping