Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
17. august 2011 - 12:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

At gemme og flytte ehco-statement fra php-header til body

Jeg har en email-tilmelding med bekræftelsesmail (fundet på nettet).

Men nu har jeg designmæssige problemer.

Når en bruger modtager og mail og klikker på et link for bekræfte sin tilmelding, bliver han/hun ført til confirmation.php hvor der skrives en simpel besked; "Du er nu med..." eller "fejl i tilmelding..."

Dette gøres med en if/else echo-funktion.

// if not found passkey, display message
else {
echo "fejl i tilmelding...";
}

// if successfull
if($result2){

echo "Du er nu med...";

Men hvordan får jeg flyttet besked til brugeren "ned" i html body - så jeg kan placere beskeden i et sidelayout der har sammenhæng med resten af mit site?
Er der en nem måde at gøre det til en streng som jeg kan 'kalde' et sted senere i dokumentet med en <?php ehco="my_confirmation_string" ?>
Avatar billede ggxdg Nybegynder
17. august 2011 - 12:51 #1
Sæt det som en variabel, og echo variablen hvor det ønskes:

// if not found passkey, display message
else {
$umsg = "fejl i tilmelding...";
}

// if successfull
if($result2){

$umsg = "Du er nu med...";

...

<?php ehco $umsg; ?>
Avatar billede ggxdg Nybegynder
17. august 2011 - 12:53 #2
"ehco" stavet forkert :P

Rettet:
<?php echo $umsg; ?>
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
17. august 2011 - 13:00 #3
STORARTET ggxdg

Ha! Jeg sad selv og spekulerede over hvorfor jeg fik en fejl i min (din) php-linie i body - indtil jeg opdagede fejlen - og da havde du allerede rettet den hér.

Det virker så simpelt, men så smukt. Smid gerne et svar for denne nød er knækket :-)
Avatar billede ggxdg Nybegynder
17. august 2011 - 13:14 #4
hehe :)

Her kommer svar