Avatar billede martin_moth Mester
18. august 2011 - 20:01 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Notebook, ca 13" skærm og masser af batteritid - hvilken?

Skal have fat i en pc/notebook, med følgende krav

13" skærm
God batteritid

Sekundære krav er hurtigst mulig, robust og lille og lækker. Og under 5000,-

Har en MSI X320 (http://www.msi.com/product/nb/X320.html), og hvis der findes noget lignende, bare bedre (den er jo 2 år), så giv et tip
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2011 - 20:16 #1
F.eks denne dejlige kvalites Asus maskine, som har en batteritid på ca.8 timer - det står dog ikke direkte i edbpriser linket-
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5182674

Ang batt. tid, så er det nævnt på denne side:
http://cdon.dk/hjemme-elektronik/asus_u31sd-rx065v_13.3__intel_core_i3-2310m_4gb__500gb_w7hp_geforce_gt520m_1gb-14686428
Avatar billede Rotn Novice
18. august 2011 - 20:37 #2
Du skal da have den her
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4426458
11,5 time standbytid :D

men pis, den er ikke under 5000 hehe
Avatar billede milter Ekspert
18. august 2011 - 21:23 #3
Avatar billede martin_moth Mester
18. august 2011 - 21:34 #4
takker. Er der ikke et godt troværdigt (dansk) site der tester notebooks, så man hurtigt kan se hvilke 3-5 der er de bedste køb i 13"-klassen
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2011 - 21:45 #5
Den bedste danske er nok: (se anmeldelser)
http://www.laptopworld.dk/
Avatar billede martin_moth Mester
20. august 2011 - 10:30 #6
hmm - der er 42 sider med anmeldelser alt ALT - harddiska, stationære, bærbare, notebooks. Har kikket de første 5 sider igennem uden at finde en eneste notebook.

Har lidt svært ved at blive klogere på hvilke 3-5 modeller der er oplagte valg, ved at se på ovenstående side.

For der MÅ vel være 3-5 modeller, der generelt er de bedste. Ud af de 50 valgmuligheder der garanteret er...
Avatar billede milter Ekspert
22. august 2011 - 23:42 #7
#6.

Det er næsten komplet umuligt at anbefale de tre til fem bedste 13" notebooks, og det er nok derfor, du ikke får nogen respons her. Der er så mange forhold at tage hensyn til, og modellerne udskiftes/revideres så ofte, at det er umuligt at følge med i dem alle.

Da jeg selv for 20 måneder siden skulle finde en 13", havde jeg vægten, Win7, batteritid, Core 2 Duo-processor og HDMI-udgang som udgangskrav. Valget faldt på en Acer 3810TG-944G50n, men den er forældet i dag, selv om den stadig kan bruges til mine formål.

Valget af den betød, at jeg måtte give afkald på indbygget DVD-drev og Firewire, selv om jeg godt ville have haft begge med. På samme måde er det svært for os at afgøre, hvor du er villig til at vælge noget fra i forhold til andre.

Der findes ikke anden metode end at starte med at gennemrode nettet efter 13" til under din makspris. Kig på deres specifikationer, og kig især på, hvad de ikke kan.
Avatar billede martin_moth Mester
20. oktober 2011 - 09:23 #8
ok. Smid svar allesammen :-)
Avatar billede haverslev Novice
22. oktober 2011 - 11:22 #9
Svar
Avatar billede milter Ekspert
22. oktober 2011 - 11:38 #10
Og herfra