Avatar billede tosa Nybegynder
19. august 2011 - 13:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

iPhone 4 har problemer med at genkende kontakter

Hej eksperter,

Jeg har haft dette problem i et stykke tid nu. Nogle gange, når jeg modtager et opkald eller en sms på min iPhone får jeg nummeret i stedet for kontaktpersonen.
I første omgang troede jeg at problemet var relateret til det internationale nummer var inkluderet i nummeret (f.eks. +45 for danske kontakter). Men det er ikke tilfældet. Det er mere tilfældigt, hvornår jeg får kontaktpersonen, og hvornår jeg får nummeret ved indkomne kald og beskeder.
Nogle gange, når jeg prøver at tilføje nummeret til kontakten, når jeg har fundet ud af hvem det er, accepterer telefonen det, og skriver personen ud for en besked, men andre gange vil den ikke skrive kontaktpersonen, selvom jeg prøvet at tilføje nummeret endnu engang til kontakten.

Derudover har jeg også været ude for, at jeg har sendt smser til folk, og når de så har svaret tilbage, har telefonen startet en ny besked-tråd.

Jeg har en jailbroken iPhone 4 med ios 4.3.2.

Er der nogen der kan hjælpe mig??
Avatar billede haverslev Novice
19. august 2011 - 14:29 #1
Det har jeg også været udefor på min gamle 3GS`er :-)
Det gik over da den blev gendannet UDEN jailbreak og opdateret til den daværendende IOS version.
Så prøv at gendanne og opdatere til version 4.3.5 - UDEN efterfølgende at jailbreake
Avatar billede tosa Nybegynder
19. august 2011 - 14:55 #2
OK - det var det jeg helst ville undgå. Sidst jeg opdaterede telefonen, brugte jeg 4-5 timer på at få den til at virke igen. Der opstod nogle problemer - måske også fordi jeg bruger Gevey pro, som hardware unlock til telefonen. Jeg har også installeret winterboard, som kun kan installeres via cydia - så jeg vil helst have den jailbroken.

Men det kan godt være jeg vil prøve din løsning, hvis jeg har tid i weekenden.
Men hvis der findes andre forslag der ikke betyder, at jeg skal gendanne/opdatere ios, vil jeg meget gerne høre om dem. Har lige afinstalleret manualCorrect - og det er møgirriterende, at den autocorrecter uden at jeg selv vælger det (det som manualCorrect er beregnet til).
Avatar billede haverslev Novice
19. september 2011 - 19:15 #3
Avatar billede tosa Nybegynder
19. september 2011 - 21:30 #4
Jeg har stadig ikke geninstalleret med 4.3.3 (seneste version der er untethered jailbreak til), da jeg ikke har haft tid til det. Som nævnt tog det mig sidst 4-5 timer, hvor jeg ikke kunne bruge telefonen. Så jeg skal afse 4-5 sammenhængende timer til det, og det har jeg ikke haft.

Det kan være jeg har tid til det onsdag. Du får points, hvis det virker, når jeg har prøvet at geninstallere.
Avatar billede tosa Nybegynder
20. september 2011 - 03:15 #5
Nu prøvede jeg at opdatere, og det virkede ikke :(

Men til gengæld fandt jeg løsningen på mit problem et andet sted.
Problemet lå i at jeg bruger Gevey Sim Interposer som unlock på min telefon.
Løsningen (jeg har ikke oversat den) er:

    Fix the Caller ID showing numbers instead of contacts names on the Gevey SIM unlocked iPhones!

"    1. Your iPhone has to be jailbroken and to have Cydia installed.
    2. Open Cydia and install iFile.
    3. Close Cydia and open the installed iFile.
    4. Navigate to: /System/Library/Frameworks/UIKit.framework/PhoneFormats
    5. Click on the UIMobileCountryCodes.plist and open it with Text Viewer.
    6. Click Edit on the top left corner.
    7. Change the 202 to 001
    8. Change the gr to (your country 2 letter code e.g. it for Italy, fr for France)
    9. Save and close iFile. Reboot your iPhone!
"

I stedet for iFile kan man også bruge DiskAid eller andre tools der giver mulighed for at gennemse og redigere filsystemet på telefonen.
Avatar billede mygster Nybegynder
14. marts 2012 - 14:24 #6
I det hele taget er Iphone 4 og Iphone 4s fylde med fejl.

Kan ikke vente til Iphone 5 kommer:
http://www.telenor.dk/privat/mobil/mobil/iphone/index.aspx
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2012 - 16:42 #7
#6 ??
Hvad fejl er det ??
Jeg har både brugt Iphone 4 og nu Iphone4s arbejdsmæssigt og har ALDRIG haft problemer med nogen af dem.
Jeg er i et firma hvor alle har en Iphone 4S og der er ingen der har iphone med fejl.
De er tillige blev opdateret til IOS 5.1 igår og aller har stadig ikke problemer.
Avatar billede tosa Nybegynder
15. marts 2012 - 03:10 #8
Jeg har heller ikke så mange problemer - der er nogen i at bruge Gevey.
Det største problem jeg synes der er ved iPhone, er at batterilevetiden er pænt lav. Og så burde man kunne rette i auto correct ordbogen (som f.eks. i word).
Og så er det lidt irriterende, at man skal bruge jailbreak mods, for at få den til at virke som man gerne selv vil have det.
Avatar billede haverslev Novice
15. marts 2012 - 07:59 #9
#8 > de ting du nævner er jo ikke ligefrem det telefonen er beregnet til, når du f.eks bruger gevey og jailbraeak.

Så skulle du vist have købt en android telefon istedet for.
Avatar billede tosa Nybegynder
15. marts 2012 - 13:06 #10
Man må da mene, at der er det antal timer i batteriet, som Apple proklamerer. Derudover er der forskellige forslag som, at slå bluetooth fra, slå location services fra - ja mildest slå alt der er forskel mellem smart phone og en normal mobil. Men det er jo ikke derfor man køber en smartphone.

Mht. ordbog, så burde telefonen da være indrettet sådan, at man kan ændre i ordbogen. Ellers er det Apple der bestemmer, at jeg skal skrive michæl i stedet for michael, og automobilforhandlernetværkene i stedet for automobil??
- det giver da slet ikke mening, når nu den er indrettet sådan, at den autocorrecter, uden at spørge. Det er da tåbeligt.

Mht. Gevey, ja så er det jo AT&T's skyld, at de kun vil lade Apple sælge mobiler uden binding (som i øvrigt er meget dyrere) som er låst til AT&T - det gør de i øvrigt efter sigende ikke i Canada.

Jeg synes det er lidt apple stilen det der med at henvise til andre styresystemer, hvis man gerne vil kunne modde sin telefon lidt mere, uden at omgå Apples kontrol.
Lidt som da de forsvarede deres helt klare fejl i konstruktionen med, at andre fabrikanter også har problemer.
Hell, jeg havde mere kontrol over min gamle Sony Ericsson T68i, end jeg har med en ikke jailbroken iPhone

Jeg mener stadig iPhone er den bedste på markedet, men først når den er jailbroken (og ulåst) har man den kontrol, som jeg mener man bør have fra start af.

Msn kan vel sammenligne en ikke-jailbroken iPhone med det danske skattesystem.
iPhone: Man køber et produkt, men får kun lov til at bestemme under 50% af den måde det skal sættes op og bruges på.
Skattesystemet: man tjener nogle penge, men får kun lov til at bestemme hvad omkring 50% af dem skal bruges til.