Avatar billede esparanza Nybegynder
24. august 2011 - 13:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Deaktivering af 3,5mm jack

Hej eksperter.

Jeg har et audio problem.
i min bærbar sidder der to 3,5 mm jacks, men det ene af dem er gået i stykker på en eller anden måde, så min bærbar bliver ved med at tro der sidder nogen headphones i. Det at den tror der sidder headphones i, betyder at den automatisk slår mine højtalere fra.

Så min tanke var om det mon er muligt at deaktivere det ene jack-stick gennem software?

Jeg har lidt forsøgt selv men når jeg forsøger at gå ind under driveren for at deaktivere den ene, kan jeg se at det er den samme driver som styre de to jacks og højtalerne.

(jeg har forsøgt at få Dell til at gøre noget ved det, da der stadig er garenti, men de mener det er selv forskyldt)
Avatar billede venturer Nybegynder
24. august 2011 - 13:38 #1
Jeg kan ikke rigtigt give dig en løsning. Blot en kommentar.
Almindeligvis, så er der tale om en fysisk kontakt i stikket. Så en softwareændring (hvis det er muligt) tror jeg ikke vil hjælpe noget :(

/Venturer
24. august 2011 - 13:54 #2
Det er en fysisk kontakt indbygget i stikket, som afbryder højtalerne!
Og det er uanset hvilken Software/driver/Styresystem/... du bruger...

Du skal have denne stik'dims'/rest ud først.

Jeg vil også mene det er selvforskyldt!

---

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/esparanza Point ude: 300 ?
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede esparanza Nybegynder
24. august 2011 - 20:27 #3
Hmm tror du jeg vil kunne rense eller skubbe til denne lille kontakt uden at ofrværre skaden?
- Det må det jo så være, men jeg har bare ikke brugt det til andet end det de er bygget til, nemlig høre musik.
Avatar billede esparanza Nybegynder
07. september 2011 - 11:17 #4
luk
Avatar billede esparanza Nybegynder
07. september 2011 - 11:17 #5
luk