Avatar billede larsjansen Nybegynder
25. august 2011 - 09:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Unable to open wave input device (4)

Hej

Jeg sidder med et problem, hvor jeg får fejlmeddelelsen "unable to open wave input device (4)" når jeg prøver at optage lyd.

Selve problemet opstår i programmet camtasia, når jeg vil optage lyd sammen med min video af skærmen. Men da min indgående lyd heller ikke virker ved skype og andre programmer, går jeg ud fra at der er et problem med selve optage enheden.

Jeg har indbygget mikrofon i min bærbar - den registrerer så vidt jeg kan se indgående lyd, f.eks. når jeg laver larm, så bevæger "noise" søjlen sig. Men optage eller bruge den gennem skype kan jeg ikke.

Nogen ideer til hvad jeg gør?
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 10:02 #1
hent slimdrivers og lad dig registrere et krav men gratis
opdater alle dine drivere og tag backup af dem og læg på andet medie til næste gang

den til venstre

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede larsjansen Nybegynder
25. august 2011 - 10:11 #2
Det ser jo lovende - og næsten for oplagt ud - men jeg giver det lige en chance og vender tilbage med en update :)
Avatar billede larsjansen Nybegynder
25. august 2011 - 10:38 #3
Det virkede som en drøm!!!

Hvorfor har jeg ikke kendt til det program før, det fikser jo alt på min computer :) Nu kører det bare.

Mange tak! Læg du bare et svar
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 12:57 #4
før i tiden brugte man drivermax men slimdrivers er det bedste gratis program i øjeblikket
Avatar billede larsjansen Nybegynder
25. august 2011 - 14:02 #5
Det er føjet til favoritter :) Hele 24 problemer har den fixet.

Microsoft support krævede 540 kr. for at hjælpe mig. Det sætter tingene i perspektiv
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 14:53 #6
husk at tage backup af driverne og læg på andet medie til næste gang

m.v.h