Avatar billede infested Nybegynder
25. august 2011 - 15:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bundkort eller PSU fejl?

Sidder her med røven lidt i postkassen. Mit bundkort lyser rød indikator lampe (VGA) under opstart og kommer ligesom ikke videre, mit spørgsmål er så kan jeg finde ud af om det er Primary VGA socket fejl ELLER en PSU fejl, uden og ha en comp og lege bytte, bytte købmand med? (har haft et andet graffik kort i Geforce GTX 295)

mit setup er som følg:
Bundkort: Crosshair IV, Republic of Gamers
Processor: AMD Pheanom II X6 1090T (Black Edition)
Ram: 4GB DDR3 10600HZ
Graffik: 2x Sapphire ATi Radeon HD 6870 1024Mb (bruger HDmi udgang, har prøvet med DVI udgange)
Lydkort: Onboard
Lyd: Logitech Z-5500
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 16:13 #1
tag batteriet ud på bundkortet
den kunne jo bare være låst
husk at røre ved jordbunden radiator første men det ved du vel
det er sådan sewt det eneste du kan gøre
tag alt fra og sæt tingene i en efter en så finder du hurtigt synderen

hvis den ikke kan noget som helst kunne det være strøm eller stik eller manglende strøm til graffikkortet
for lille strømforsyning

gå metodisk frem

m.v.h
Avatar billede infested Nybegynder
25. august 2011 - 16:55 #2
har haft batteriet ude og den har kørt i et par måneder men det som om at det ikk hjælper... det hele starter op men den kommer ikk videre end start fasen og jeg har ikk faciliteter til og skulle pille CPU fra =(
Avatar billede Simon14 Nybegynder
25. august 2011 - 17:09 #3
hvor mange watt er den psu på? jeg TROR det er fordi den ikke er kraftig nok til at klare 2 grafikkort
Avatar billede infested Nybegynder
25. august 2011 - 18:54 #4
som sagt så har systemer kørt i 2-3måneder men en 625W(afgiven effekt)
Avatar billede enriko Nybegynder
25. august 2011 - 22:12 #5
Hvad er det for en PSU, type model?

Jeg vil forslå dig at pille alt fra din bundkort af. Dernæst tager du skruerne af fra din bundkort, det kan være der sker en kortslutning ned under bundkortet, det vil sige bundkortet kortsluttes til kabinetet. Være opmærksom på når du sætter bundkortet ned i, så der ikke bliver brugt vold til at sætte den på sin plads, hvis enkelte skruehuller ikke passer med motherboardet, lad dem være, som regel er der mange skruehuller der alligevel passer.

Så starter du med et enkelt ram blok,hvis du har to , og den ene fejler så kan det også forårsage problemet.

Hvis den har kørt før, så sidder CPU nok korrekt orienteret på sin plads, den kan du måske dobbelt tjekke.

Så er der det med strømforsyning, nogen strømforsyninger har en ledning med 4leder i , som også skal sættes på bundkortet, før det hele spiller.

Du har Bundkortet, ram , Cpu. Der er nok ikke noget galt i at starte den for at se om der kommer overhoved gang i bundkortet. Du har måske en ON diode , så kan du se om den bliver ved med lyse eller blinker. eller helt dødt.
Avatar billede infested Nybegynder
26. august 2011 - 10:55 #6
har bare ikk nogen skærm port på Motherboardet til og checke om der er liv i VGA udgangene på den som jo er det egentlige problem. Men lukker den nu da jeg har opgivet at finde fejl uden en ekstra PC at fejlsøge med.

Hvis du vil ligge et "Svar" ind enriko får du pts
Avatar billede enriko Nybegynder
26. august 2011 - 11:37 #7
Jeg vil sige pænt nej tak til pointene, jeg tager ikke imod pointne hvis problemet ikke er løst :)

Så dem må du gerne tag selv

God week
Avatar billede infested Nybegynder
26. august 2011 - 16:40 #8
lalalala, mange tak for foreslagne =)