Avatar billede kardinalen Novice
25. august 2011 - 19:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Admin rettigheder i Win 7

Jeg er gået over til Win 7 Home, men er nærmest smidt ud af windows, jeg har kun adgang til en gæstekonto (selv om den mulighed er slået fra) jeg har kigget på en del andre svar her på siden, men de beskriver kun hvordan man kan køre et enkelt program, som administrator, det jeg efterlyser er en måde til at ændre min status permanent til administrator, da det er kun mig der bruger den.
Håber at der er nogen der kan give mig løsningen ???
Avatar billede kardinalen Novice
25. august 2011 - 20:11 #2
Har kigget en del på disse sider, men jeg kan ikke finde en løsning på problemet. UAC er slået fra, men det hjælper ikke.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 08:18 #3
lyder som en dårlig install af win 7

du kunne prøve det her

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv " Net user administrator /active:yes "  Uden anf tegn.
6. Tryk ok
Nu kan superadministrator vælges fra login skærmen. der er ingen password på Accounten, det vil være en god ide at sætte et password på.
skriv følgene For at fjerne superadmin funktionen igen.
" Net user administrator /active:no "

det er den sidste du skal udføre

der skal stå det her

Net user administrator /active:no
den skal skrive noget med udført når du trykker enter

fortryder du skal der stå det her

Net user administrator /active:yes

HUSK MELLEMRUM
Avatar billede DonSkoD Juniormester
26. august 2011 - 13:01 #4
(Den her løsning giver dig adgang til indbygget admin-konto, men du mister jo så skrivebord/docs osv. fra din nuværende)

(Jeg er ikke sikker på at det virker, hvis du er logget på med gæstekonto, men prøv ad).

Tryk Winkey+R og skriv "control userpasswords2" i boksen - tryk enter. Gå til fanebladet "Avanceret", og vælg "Avanceret" under avanceret brugerstyring.

Tryk på "brugere", og højreklik på "Administrator" - vælg egenskaber. Fjern fluebenet i "kontoen er deaktiveret".

Log af, og log på med Administrator. Følg herefter guiden igen, til du kommer til "brugere" - højreklik på din gamle konto, og vælg egenskaber - sæt flueben i "kontoen er deaktiveret".

Genstart evt. PC'en.
Avatar billede kardinalen Novice
26. august 2011 - 16:28 #5
(DonSkod) Det virker desværre ikke på Home edition.

(treatmenice)  Hvordan får man fat i superadmin funktionen efter at man har skrevet det hele i prompten ?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 16:47 #6
Avatar billede kardinalen Novice
26. august 2011 - 17:10 #7
Jeg går ind på Kør og skriver Net user administrator/active:yes
Hvad skal jeg så bagefter ?
Avatar billede poko1 Ekspert
26. august 2011 - 20:07 #8
Nej du skal gøre det sådan.
http://gratisupload.dk/vis_billede/64557/
Avatar billede kardinalen Novice
26. august 2011 - 21:53 #9
Desværre så får jeg at vide at adgang er spærret.

Jeg kan vist godt se i øjnene at det ligner en formatering hvor jeg skal være meget obs på rettigheder.

Tak for forslagene.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 07:55 #10
når man har skrevet det trykker du enter og så skal den skrive det er udført

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/disable-user-account-control-uac-the-easy-way-on-windows-vista/

i søgefeltet
skriver du det her og går ind og tjekker om det er hvem der er logget på ellers ændrer du det her

http://www.bloggersbase.com/user-control-password2/
Avatar billede kardinalen Novice
09. september 2011 - 23:45 #11
Der er intet der virker, så nu har jeg taget konsekvensen og formateret den igen, så virker det som det skal.

Tak for alle forsøgene, desværre var det hele kørt i sænk, så alle de gode råd ikke virkede.

Lukker tråden