Avatar billede smalbro Nybegynder
25. august 2011 - 20:58 Der er 24 kommentarer

Problemer med installation af Windows!

Hej eksperter!

Jeg har for nyligt anskaffet mig en "ny" PC, dvs. jeg har købt den brugt af min fætter. Da jeg så fik den hjem formaterede jeg den og alt kørte som det skulle, INDTIL den efter jeg havde installeret lidt programmer og drivere begyndte at være MEGET langsom. Selvom det er en udemærket computer tog det 15 sec. at åbne Google Chrome f.eks.

Jeg valgte så at lave en clean install igen. Jeg lagde Windows på min USB, som jeg med succes så ofte har gjort før, men efter at have prøvet både det ene og det bliver den ved med at gå istå ved Copying Windows files (0%).

Jeg prøvede en hel masse:
Jeg frakoblede alting som ikke skulle bruges, bl.a. cd-drev osv.
Jeg slog floppy-drev fra i BIOS (selvom jeg ikke har en installeret)
+ en hel masse mere!

MEN det blev kun værre af det, for nu skriver den så "Windows could not format a partition on disk 0.  The error occurred while preparing the partition selected for installation.  Error code 0x80070057", efter at ha' stået et stykke tid og tykke på Copying Windows files (0%).

Jeg har testet om det er USBen der er noget galt med på en anden PC, og det var det ikke.

Er der nogen som har en ide om hvad der dog kan være galt med den? Og er der i såfald nogen som har et tip til hvad jeg skal gøre?

Opsærningen lyder som følger:
Bundkort: Gigabyte P35C-DS3R
CPU: Intel Core 2 Duo
Grafikkort: CLUB 3d 4850
Ram: 2g OCZ

På forhånd mange tak!

/Jens Peter
25. august 2011 - 21:45 #1
Du/I skal altid skrive hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 21:53 #2
Det lyder som om der ligger noget snavs på harddisken. Det kan klares ved, at overskrive disken med 1. gang Killdisk, så er den ren.
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede smalbro Nybegynder
25. august 2011 - 21:54 #3
Beklager,

Det er windows 7 x64.
Avatar billede smalbro Nybegynder
25. august 2011 - 21:56 #4
TA13:
Det lyder som en mulighed, men jeg har ikke noget styresystem på maskinen nu. Hvordan er du nu man så bruger det sammen med DOS?
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 22:00 #5
Når man starter programmet, på en hvilken som helt computer, får man mulighed for, at lægge Killdisk på enten en USB eller en CD/DVD, som man derefter kan starte op på problem computeren.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 22:05 #6
Avatar billede smalbro Nybegynder
25. august 2011 - 22:33 #7
Det lyder som om det kunne være en mulighed! Jeg skal prøve at som det kan løse mit problem!
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 07:12 #8
boot op på din windows dvd
se her hvordan

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

gå ind under avanceret

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

fjern partition c og opret en ny i et huk og nu bliver din pc auto formateret

sværere er det ikke

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 14:49 #9
Jeg har oplevet ikke at kunne installere en XP, efter en en win 7. AHCI var ikke sat til.HDD blev formateret, men det hjalp ikke. Så gav jeg HDD en overskrivning med Killdisk, og så kørte det hele som det skulle.
For som bekendt er det at slette, og formatere samt nedlægning af partitionerne i windows, ikke det samme som at fjerne data. Og jeg har den opfattelse, at især efterladenskaber fra win7 kan give problemer.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 16:43 #10
det er en opfattelse men den er ikke korrekt

hvis du fjerner partitionen og opretter en ny er den ny

ved at bruge recovery my files kan man gendanne gamle partitioner men glem det

man skal også når man geninstallerer win 7 huske at fjerne den partiton på 100 mb som den auto opretter og det er nok her du er gået galt

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 16:56 #11
#10
Nu har jeg jo selv oplevet problemet.
"ved at bruge recovery my files kan man gendanne gamle partitioner men glem det"
Nej det skal man ikke glemme, man skal huske, at når der er alvorlige installations problemer, kan det muligvis skyldes data som i forvejen ligger på disken. Jeg tror jeg har det fra brugeren helgec.
Avatar billede smalbro Nybegynder
26. august 2011 - 18:05 #12
Det virker ikke.
Killdisk kunne ikke finde mit HDD.

Det med at lave partitions gik heller ikke.. Jeg gjorde som du sagde, men efter at ha gjort det sagde den bare 'kan ikke finden nogle drev' eller noget lignende. Genstarter jeg så installationen, så kommer der bare en 'partition 1' med 100mb på.
Resten står som 'ikke-alkoleret'- eller hvordan det nu staves.

Jeg er sikker på at jeg under 'ny' valgte meget mere end 100mb.

HJÆLP :S
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 18:31 #13
Killdisk kan ikke finde HDD, det er første gang jeg hører det.
Det må være noget helt galt, enten med HDD (el.kablerne) eller bios, ram.
Kan du komme i bios, så prøv at aktivere "Defaults"
Du kan også teste dine ram. Er det 1. blog, så brug en ram tester.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 18:35 #14
Du kan også undersøge HDD med testdisk. Der er billeder som viser hvordan - de små billder til venstre for det store, kan gøres større. http://testdisk.dk.malavida.com/d5094-download-gratis-windows
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 08:02 #15
lav en hirens dvd
på den ligger alle de værktøjer du skal bruge til dit spørgsmål

http://www.hiren.info/pages/bootcd

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 08:05 #16
TA13 killdisc er ikke optimal at bruge
har tit oplevet den ikke kunne
brug hiresn dvd 14.1 den kan
se under Hard Disk Tools
bl.a
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 08:06 #17
selv denne her kan af og til ikke gøre det

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 08:10 #18
du kunne prøve gparted live  at lave en partiton på hele harddisken hvis den bare er låst - det kan man komme ud for

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

du gør sådan her

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

sværere er det ikke
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 12:19 #19
#16
Nu har jeg selv kun brugt den 2 gange, hvor det gik fint, men jeg har da set flere her på E. anbefale den, så det forbavser mig, at du har dårlige erfaringer med den.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 15:47 #20
jeg har lavet måske 1000 makiner i min tid måske mere og du drømmer ikke om havd man kan komme ud for

jeg troede at det var almet kendt at win 7 lavede et ekstra drev på 100 mb so man også fjerne samtidig med partition c

der ligger jo systemfilere derfor skal den også væk og den opretter det jo atomatisk igen
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 16:05 #21
1000 maskiner! Så må du jo være professionel. Jo jeg har læst om det drev for systemfiler. Det er ikke altid et skjult drev, det hænder ved install, at det får et drevbogstav, Det har jeg set her på E. Det var (vistnok) samsonjens, som havde fået leveret en (Medion?) maskine.
Avatar billede smalbro Nybegynder
27. august 2011 - 23:11 #22
Tak for alt hjælpen! :-)

Jeg har nu løst problemet!

Det jeg gjorde var at tage en gammel af mine hard disks og bruge den for at tjekke om det nu også var harddisken den var gal med. Det var det så!
Jeg satte så den nye harddisk i og gav den en omgang killdisk. Tak til TA13 for det :-)

Også tak til TMN for det med partitions, det skal jo så gøres ved install på den rene disk.

MANGE TAK FOR HJÆLPEN! skriv lige en kommentar som svar så i kan få points!

Vh den glade
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 00:20 #23
Syg HDD, ja det undrer mig ikke #13. Så det var da godt du prøvede med en anden:)
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 07:44 #24
ok