Avatar billede svenrus Novice
26. august 2011 - 08:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Gentagen fejlmeddelelse

Fejlmeddelelsen: "[b]CLCapSvc Module blev afbrudt og lukket[b/]" er nu jævnligt kommet frem som en popUpbox på min skærm, efterfulgt af en meddelelse om at windows vil prøve at finde en løsning på problemet. Hvis blot jeg vidste hvad dette kodelignende ord stod for og hvor i systemet det hører hjemme var jeg godt hjulpet med fejlfinding. Søger jeg i Pc'ens system, under start-menuen, på CLCapSvc Module, findes det ikke. I udenlandske supportsider synes det gennemgående at være forbundet med noget der hedder PowerCinema ???
Nogen der kan forklare hvad udtrykket står for og hvor det hører til ?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2011 - 08:44 #1
Har du Powercinema på pc?
Hvis du har skulle du måske fjerne programmet og genindstallere.
Eller har det været installeret som en prøveversion da pc var ny?
Avatar billede svenrus Novice
26. august 2011 - 08:48 #2
Aner ikke hvad Powercinema er og har søgt i søgeruden efter ordet, uden resultat. Derimod har jeg USB-TV-stik. Men vil det sige at udtrykket har noget med medie at gøre ? TV, radio, osv ?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2011 - 08:56 #3
Ja det er et program til at afvikle tv fra din pc.
Men for at tjekke det helt tilbunds kunne du prøve at hente Revo uninstaller og se om den kan finde rester af programmet som laver ballade.
Brug freeware version:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
PS Programmet kan også bruges til at afvikle dvd film fra pc.
Hvilket program har du fået i forbindelse med din usb tuner?
26. august 2011 - 09:23 #4
Til en anden gang ->
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede svenrus Novice
26. august 2011 - 12:09 #5
Ja, undskyld, min pc kører Windows Vista home premium 32bit.

TV-usb-mærket hedder AGK og de eneste oplysninger jeg får om selve programmet er: Arcsoft totalmedia.

Jeg vil prøve revo og se om det skulle være arcsoft der har lavet kludder i maskineriet.

mvh Sven
Avatar billede svenrus Novice
29. august 2011 - 14:08 #6
OK
29. august 2011 - 14:35 #7
.... og ???
Avatar billede svenrus Novice
29. august 2011 - 15:46 #8
.. venter og ser om fejlmeddelelsen skulle komme igen efter at have arbejdet med RevoUninstaller. Men OK, den har ikke vist sig endnu og bliver forhåbentlig væk
29. august 2011 - 15:54 #9
Psssst: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2011 - 15:57 #10
Hvad endte det med?
Løste RevoUninstaller problemet?
Avatar billede svenrus Novice
30. august 2011 - 17:32 #11
Nu er det ikke sådan at disse popupvinduer kommer på slaget og med regelmæssighed, så ifald de fortsat holder sig pænt væk ugen ud vil jeg antage at 'stormen er aftaget' og at RevoUninst. har haft en rolle i det....

  Det vil være dumt at svare JA REVO LØSTE PROBLEMET, hvis så popup'en kommer igen en time efter (?!)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2011 - 18:41 #12
#11 Enig.
Avatar billede svenrus Novice
31. august 2011 - 10:09 #13
Havde jeg kunnet finde "CLCapSvc Module" via søgemenuen under startmenuen og indkredse hvad det i første omgang drejede sig om på min pc, primært, havde problemet ikke været så irriterende...
Men indtil nu har denne popup ikke vist sig.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2011 - 15:59 #14
Kan måske tænkes den ligger i msconfig enten i start eller tjenester.
Men du kan måske også være heldig du ikke oplever det igen.
Avatar billede svenrus Novice
31. august 2011 - 16:13 #15
For et par timer siden var popup'en der igen, og jeg har så fundet denne oplysning om hændelsen i pc'ens logfil:

Lognavn:      Application
Kilde:        CLCapSvc
Dato:          31-08-2011 13:56:45
Hændelses-id:  0
Opgavekategori:Ingen
Niveau:        Oplysninger
Nøgleord:      Klassisk
Bruger:        I/T
Computer:      SEMC-PC
Beskrivelse:
Beskrivelsen af hændelses-id'et 0 fra kilden CLCapSvc blev ikke fundet. Enten er den komponent, der fremkalder denne hændelse, ikke installeret på den lokale computer, eller også er installationen beskadiget. Du kan installere eller reparere komponenten på den lokale computer.

Hvis hændelsen stammer fra en anden computer, skulle visningsoplysningerne være gemt samme med hændelsen.

Hændelsen indeholdt følgende oplysninger:

Service started

Hændelses-Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="CLCapSvc" />
    <EventID Qualifiers="0">0</EventID>
    <Level>4</Level>
    <Task>0</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2011-08-31T11:56:45.000Z" />
    <EventRecordID>21900</EventRecordID>
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>SEMC-PC</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>Service started</Data>
  </EventData>
</Event>

...  men hvad jeg bruger sådan en oplysning til ved jeg ærlig talt ikke.