Avatar billede qln Juniormester
26. august 2011 - 13:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdater faneblad

Jeg vil gerne lave en makro, hvor jeg i et regneark samler en delmængde af data fra et master faneblad.
I master fanebladet er bygget op således:

Kolonne A(ID)  Kol. B(Antal X) Kol. C(Antal Y) Kol. D(Antal Z)
PBD1xxx        20                22          55
PBD1yyy        45                90          78
PBD2xxx        70                7            9
PBD2yyy        80                8            13
PBD3xxx        10                19          15
PBD3yyy        15                78          88

I den andet fanebald vil jeg gerne samle data fra kolonne A,B og D, hvis PBD1 indgår i kollonne A.
Nedenunder skal de samme data indsættes hvor henholdsvis PBD2 og PBD3 indgår i kolonne A.
Sidenhen skal jeg også lave en graf for opdelingen.
26. august 2011 - 13:36 #1
Lidt du kan arbejde videre med

Sub KopiAlle()
    Dim c As Range
    For Each c In Range("A2", Range("A2").End(xlDown))
        if instr(1, c.value, "PBD1") > 0 then
          Range(c.Address, c.End(xlToRight)).Copy Destination:=Worksheets("Opsamlingsark").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
        end if
    Next
End Sub
Avatar billede qln Juniormester
31. august 2011 - 13:28 #2
Det er helt fint indtil videre.
Nu vil jeg gerne nøjes med at kopiere data fra kolonne A, B og D og ikke hele rækken.
31. august 2011 - 13:35 #3
Sub KopiAlle()
    Dim c As Range
    For Each c In Range("A2", Range("A2").End(xlDown))
        if instr(1, c.value, "PBD1") > 0 then
          Range(c.Address, c.offset(0,1)).Copy Destination:=Worksheets("Opsamlingsark").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
          Range(c.Offset(0,3), c.offset(0,3)).Copy Destination:=Worksheets("Opsamlingsark").Range("A65536").End(xlUp).Offset(0, 3)
        end if
    Next
End Sub
Avatar billede qln Juniormester
31. august 2011 - 14:12 #4
Kan man lave det således, at dataene i "Opsamlingsark" indsættes uden mellemrum?
31. august 2011 - 14:16 #5
Ikke forstået - hvilke mellemrum vi du af med?

Sub KopiAlle()
    Dim c As Range
    For Each c In Range("A2", Range("A2").End(xlDown))
        if instr(1, c.value, "PBD1") > 0 then
          Range(c.Address, c.offset(0,1)).Copy Destination:=Worksheets("Opsamlingsark").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
          Range(c.Offset(0,3), c.offset(0,3)).Copy Destination:=Worksheets("Opsamlingsark").Range("A65536").End(xlUp).Offset(0, 2)
        end if
    Next
End Sub

afleverer A, B, D i A, B, C
Avatar billede qln Juniormester
31. august 2011 - 14:44 #6
Hos mig bliver A, B, D indsat i A, B, D
31. august 2011 - 14:50 #7
Er du sikker?
Har testet her og koden virker efter hensigten
Prøv at slette hvad du har på arket "Opsamlingsark"
Og sikre dig at du har den nyeste version af min kode