Avatar billede nugga Nybegynder
26. august 2011 - 16:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valg af grafikkort

Jeg er ved at lave en større udskiftning af hardware i min computer, og er støt på et lille problem.
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilket grafikkort jeg skal have. Jeg har kigget lidt både på nvidia 560 og radeon 6950, men derudover kan jeg se at der formentlig kommer 28nm kort for både nvidia og amd inden for et halvt års tid? Jeg har desværre ingen ide om hvor meget det kommer til at betyde i forhold til performance, og strømforbrug i forhold til de nuværende 40nm kort?

Lige nu har jeg et radeon 4890hd, som sådan er et udemærket kort, men jeg synes alligevel det trænger til udskiftning, især efter jeg er begyndt at benytte to skærme samtidig.

Så jeg ville lige have jeres råd? Kan jeg købe et kort nu, uden jeg risikere at det allerede er totalt forældet om et halvt år og i så fald hvilket? Eller kan det godt betale sige at bide tænderne samme og vente lidt ekstra tid?

Forresten er mit budget på omkring 1300-2000, men så heller ikke meget mere
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. august 2011 - 16:29 #1
Snup du dig et HD 6850/6870 det kan klare de fleste spil ved 1920x180.
Avatar billede nugga Nybegynder
26. august 2011 - 16:39 #2
Det lyder faktisk meget fornuftigt, hvordan vil det håndtere en skærm i 1080p + en skærm i 1050p på samme tid?
Det skal kunne køre to EVE klienter, og skal også køre godt når jeg fx. spiller Crysis, hvilket jeg selvfølge kun bruger en skærm til.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. august 2011 - 16:46 #3
ati hd 6950 kan fint håndtere det, her er et link til det graffikkort jeg vil anbefale dig (Den er os sat ned i pris) normalt koster den ca 2200 kr ved proshop..

http://www.proshop.dk/Grafikkort/ASUS-EAH6950-DCII-2DI4S-2GD5-2253287.html
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. august 2011 - 16:54 #4
#2 Crysis ville det godt kunne håndtere i 1080p, men hvordan det performer med to skærme (dual monitors/eye finity) har jeg ikke helt tjek på.
Avatar billede nugga Nybegynder
26. august 2011 - 17:25 #5
Mange tak :)
Jeg tror det bliver et 560 ti, jeg har fundet det i samme pris som 6870 og det performer næsten lige så godt som 6950.