Avatar billede larsv Nybegynder
27. august 2011 - 08:57 Der er 2 kommentarer

Excel til PPT - automatisk generering af PPT fra Excel

Hej alle

Jeg har lavet et stort regneark, som indeholder mange faner og informationer om forskellige aktiviteter i et projekt.

Nu vil jeg gerne kunne oprette en PPT automatisk fra excel. Alle de informationer jeg har brug for ligger i excel. Jeg forestiller mig, at makroen/koden generere en powerpointpræsentation på baggrund af en PPT-skabelon (så jeg får den rigtig formatering mv.), og at koden så kopiere de relevante informationer til de forskellige slides. Jeg har set det tidligere, men har endnu ikke fundet ud af, hvordan det gøres.

Jeg vil som sagt gerne gøre det hele fra excel og ikke powerpoint.

Er der nogen der kan lede mig i den rigtige retning?

Hilsen Lars
Avatar billede supertekst Ekspert
27. august 2011 - 11:10 #1
Du kan gøre det via VBA - altså via programmering i Excel og anvendelse af referencer til PP.
Avatar billede larsv Nybegynder
15. november 2013 - 15:07 #2
Kan det virkelig være rigtigt, at der ikke er nogle af jer skarpe hjerner der ved, hvordan man opretter en PPT fra Excel?
Benytter 2013.