Avatar billede Chrizzdk Nybegynder
27. august 2011 - 17:57 Der er 8 kommentarer

Jeg kan ikke finde min Anden Harddisk.

Jeg har 2 harddiske men kan kun finde den ene, Den ene er en Ata , og den anden sata. men jeg kan kun finde min Sata harddisk vis der er instalerret windows på den,men den gider ikke starte op med sata harddisk. kun med ata, den siger noget med , Kan ikke boote fra harddisken. det er en selvbyg,
Min opsætning er MSI 770-c45 Bundkort, 3,2 ghz amd processer Athlon II 1stk Ata harddisk 19gb, 1 stk Sata harddisk 250 gb..
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 18:26 #1
Du skal en tur i bios og under Boot sætte boot rækkefølgen. Altså sætte Sata som 1.ste boot. Men der er også noget som hedder Storage eller Harddiske, der skal Sata også stå som 1.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. august 2011 - 19:36 #2
Hvor kigger du efter den har den et drev bogstav?
http://gratisupload.dk/vis_billede/64302/
Avatar billede Chrizzdk Nybegynder
28. august 2011 - 02:09 #3
det kigger jeg lige på så :)
Avatar billede Chrizzdk Nybegynder
30. august 2011 - 16:24 #4
nu kan jeg kun finde den inde i Det der Device maneger og i boot menu og i bios, men hvordan kan jeg få den til at virke?, det er det samme vis jeg sætter en ekstra ata disk til så siger den også det
Avatar billede Chrizzdk Nybegynder
30. august 2011 - 16:26 #5
jeg gik ind i det der men min harddisk ligger under Disk Drives og der står at den virker ordenligt. hvad kan jeg gøre?
Avatar billede poko1 Ekspert
30. august 2011 - 16:42 #6
Har du højreklikket og givet den et drevbogstav? og hvad står der under størrelse Fat Ntfs Ra eller?
Avatar billede Chrizzdk Nybegynder
31. august 2011 - 01:38 #7
okay det hjalp meget, nu kan jeg se den og den har fået et Drev navn men! den den gider ikke formatere disken, den står også under raw nu
Avatar billede poko1 Ekspert
31. august 2011 - 09:43 #8
Så må du igang med at lege lidt med den! Prøv mulighederne i eksemplet her? http://gratisupload.dk/vis_billede/64734/