Avatar billede thomzendk Novice
28. august 2011 - 21:32 Der er 13 kommentarer

Må ikke kopiere fra Windows XP til Windows 7...

Hejsa!

Når jeg forsøger på at kopiere fra min Windows XP Server til min Windows 7 bærbare, render jeg nogle gange ind i en fejl, som jeg ikke synes at kunne finde ud af selv at afhjælpe...

-Jeg vil kopiere fra en netværksdestination på en windows XP maskine, og jeg har kigget rettigheder på maskinen (altså at der er læse(endda skriveadgang til mappen osv osv..)

Når jeg forsøger at kopiere kommer fejlen op:

Der er nægtet adgang til filen.

Du skal have tilladelse til at udføre denne handling.

Du skal have tilladelse fra computerens administrator for at foretage ændringer i filen.

-Det værste er problemet næsten altid er sådan, men i går aftes, kunne jeg godt smide filer i Shared Docs, og kopiere, når jeg forsøger i dag, får jeg fejlen igen..
Hvor er fejlen? (Jeg har desværre ikke en XP maskine mere til at forsøge at kopiere xp-xp), og jeg har administrator rettigheder på Windows 7 maskinen.... :)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2011 - 21:36 #1
Forstået på den måde at mappen er delt på netværket?
Har du prøvet at deaktivere firewalls midlertidigt, for at se om disse laver ballade?
Avatar billede thomzendk Novice
28. august 2011 - 22:32 #2
Ja, det er selcfølgelig en netværkssti, så med Windows deling.. :)

Hvad computer skal jeg begynde med? Eller bare deaktivere begge? -kan bare ikke se det skulle være nok, når det virkede i går?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
28. august 2011 - 22:55 #3
Det er fordi der ikke findes en XP server
Avatar billede thomzendk Novice
28. august 2011 - 23:25 #4
Hvad mener du med xp server?

En alm computer med win xp kan da godt dele filer, så hvorfor skal jeg have noget xp server med ind over?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
29. august 2011 - 10:08 #5
jeg mener ikke noget med xp server, for det findes ikke
det er jo dig der skriver xp server, tjek dit eget indlæg
Avatar billede thomzendk Novice
29. august 2011 - 10:46 #6
Haha, jeg blev sku konfus over det med xp server, men mit første indlæg skulle forståes som:

Jeg har en maskine der kører Windows XP Pro, som i mit hjem agerer server, men ikke noget med en server version af windows.. :)

Prøver det med firewall i aften, for at se om det giver noget udslag..
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
29. august 2011 - 10:51 #7
man deaktiver ikke firewall, det ligger fast.
Avatar billede thomzendk Novice
29. august 2011 - 11:22 #8
Hmm, hvis jeg ikke skal forsøge at deaktiver den, hvad skal jeg så forsøge for at klare noget så simpelt som at kopiere fra en computer på mit netværk til en anden? :=)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2011 - 15:47 #9
#7 Jeg skrev kun "midlertidigt", for at lokalisere om det var firewall der blokerede.
Jeg er enig i at de ikke må deaktiveres permanent
Avatar billede thomzendk Novice
29. august 2011 - 22:29 #10
Har forsøgt at deaktivere Firewalls på begge computere samtidig, men får præcis samme fejl, så det er ikke dem der roder med noget.. ;(
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
09. december 2011 - 22:58 #11
Bidrag konstruktivt til debatten - eller skriv intet hvis du ikke har noget fornuftigt at sige.

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2011 - 23:24 #12
hopper af tråden
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
09. december 2011 - 23:56 #13
Bidrag konstruktivt til debatten - eller skriv intet hvis du ikke har noget fornuftigt at sige.

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin