Avatar billede katborg Praktikant
29. august 2011 - 11:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mappoint vil ikke starte ? (Win 7 64bit SP1)

Har lige fået en ny PC (Lenovo W520), hvor Win7 64bit SP1 var præinstalleret.

Ligeledes en Office 2010, som jeg dog afinstallerede, for at installere den version (32bit) vi bruger i firmaet.

Vi så installere Map Point 2009, som virkede problemfrit på min gamle PC (Lenovo T61), som også have win7 64bit SP1 og Office 2010 32bit.
Forskellen er vist bare at MapPoint 2009 blev installeret INDEN SP1 ?

Men da den jo er præinstalleret, kan SP1 nok ikke umiddelbart fjernes ?

Har prøvet at google problemet, og nogle for det løst med at deaktivere "Tjenesten Tablet PC Input"

Har så prøvet at downloade MapPoint 2011 (trial version), for at se om det skulle være løst - men nej, den virker heller ikke ?

Nogen forslag ?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
29. august 2011 - 11:38 #1
Nogen fejlmeddelser?
Avatar billede katborg Praktikant
29. august 2011 - 11:48 #2
Nope - ingen meddelse

Programmet starter, og en såkaldt "splash screen" starter, og så sker der ikke mere.

Splash screen:
Lille billede, med
Microsoft
MapPoint 2011

This product is licensed to .....

Har prøvet at kikke i "windows logger", men heller ikke fejlmeddelser der ?
Avatar billede katborg Praktikant
10. september 2011 - 19:40 #3
Så fandt jeg frem til "synderen".

Læste på et forum, om en der er disapled ALT i opstarten, hvorefter det virkede.

Så tilføjede 5 services ad gangen, og på den måde fandt han frem til Locitechs "SET POINT". !??

Forstår det bare ikke, da jeg også havde SET POINT installeret på den gamle?

Men hellere at det virker, uden at man forstår det - end at man forstår hvorfor det ikke virker :)
Avatar billede katborg Praktikant
22. september 2011 - 14:23 #4
Har så nu fået den til at virke med en nyere SETPOINT.

Når jeg på Logitech, søgte efter driver til mit GAMLE "Easycall", kunne jeg KUN finde version 4.0 til VISTA x64 :(

Dette har jeg netop afinstalleret, da det alligevel ikke funkede ordenligt med genvejstaster osv.

Kom så til og tænke på om driveren til et nyere tastatur/mus ikke virkede bedre, og fandt så version 6.3 !! :)

Installeret - og nu fungere både tastatur, mus OG!! MapPoint:)