Avatar billede Mia_J Nybegynder
30. august 2011 - 18:03 Der er 5 kommentarer

Skærm mangler signal

Når jeg starter min stationære pc viser den startbillede hvor jeg f.eks. kan gå ind i BIOS. Derefter kommer næste opstartsbillede med en grøn linje der kører nederst og derefter står der "No Signal" på skærmen og der sker ikke mere.
Jeg kan godt få billede på skærmen hvis jeg vælger fejlsikret tilstand.
Jeg har Vista på pc'en.
Er der nogen bud på hvad jeg kan gøre?
Avatar billede wanze Nybegynder
30. august 2011 - 18:20 #1
Det lyder til, at du muligvis har indstillet din skærm til at køre en opløsning, den ikke kan. Start op i fejlsikret tilstand og geninstaller grafikkortdriveren.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 19:46 #2
hvis den bare er låst
tager du alt strøm fra pc og rører en jordbunden radiator
tag batteriet ud i et par minutter og sæt det i igen og sæt strøm på gå i bios og save

hvad sker der så

m.v.h
Avatar billede wanze Nybegynder
30. august 2011 - 19:56 #3
@treatmenice: Der er intet galt med BIOS. Det er tydeligvis et Windows-problem.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 07:22 #4
ofte låser bios graffikkort derfor skal du udelukke det

WANCE du skal ikke svare for spørger
Avatar billede Mia_J Nybegynder
07. oktober 2011 - 02:17 #5
Jeg er forvirret på et højere plan ;-)

Jeg kæmper stadig med at få skærmen i gang hver gang jeg starter op.
Hvis jeg starter i fejlsikret tilstand og "geninstallerer" driveren får jeg besked om at nyeste driver er installeret og så kan jeg genstarte og køre normalt indtil jeg starter op næste gang.
Pc'en kører med den skærmopløsning den altid har kørt med.
Min pc bliver tilsyneladende langsommere og langsommere, jeg ved ikke om de to ting hænger sammen.
@treatmenice, det er en stationær computer. Skal jeg stadig følge dit råd (bortset fra det med batteriet)?
.