Avatar billede naquer Nybegynder
30. august 2011 - 20:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kombiner SQL og array

Hej

Jeg ønsker at kombinere et array med et SQL udtræk.
Mit array (gemt som StdObject) ser således ud:

[{"uid":12,"name":"Hr Jensen","pic_square"},
{"uid":34,"name":"Ben Jerry"}]
{"uid":55,"name":"Ben jay"}]

og min SQL tabel ser således ud:

uid  point
12  3
34  4
55  6

Herfra ønsker jeg at lave en løkke der løber igennem og for hver instans i mit array lister følgende:

echo uid
echo name
echo point (fra SQL tabellen)

Ovenstående skal altså resultere i det samme, som hvis jeg havde lavet en INNER JOIN mellem uid, såfremt der var tale om 2 SQL tabeller

Kan i hjælpe mig med hvordan dette kan opnås?
Avatar billede majbom Novice
30. august 2011 - 20:50 #1
kan du ikke bruge json_decode på dit object og løbe arrayet igennem og danne en sql med flere SELECTs?
Avatar billede naquer Nybegynder
30. august 2011 - 20:54 #2
Jo, det lyder faktisk som en simpel løsning.

Er dette ikke "bad practice" ?
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2011 - 22:37 #3
<ole>

Det, du kalder et 'stdObject', er en streng, repræsenterende et JSON object. Det er præcis, hvad json_decode er beregnet til at dekode. Mere Best Practice bliver det nok ikke  =)

NB: Koden, du viste i denne tråd var valid kode, mens den kode, du viser i denne tråd, ikke giver mening

/mvh
</bole>
Avatar billede naquer Nybegynder
31. august 2011 - 18:17 #4
Tak for svarene.

Ole: Jeg var mere skeptisk over for at skulle lave en ny select for "foreach" i min løkke.

Splazz du smider bare et svar
Avatar billede majbom Novice
31. august 2011 - 18:39 #5
du behøver ikke at lave en query for hver iteration af din løkke, du kan lave en med flere SELECTs...
Avatar billede majbom Novice
01. september 2011 - 08:39 #6
tfp :)