Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
04. september 2011 - 01:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke slukke!

Hej allesammen.

Jeg har et problem med min computer.

Det er en Shark Brutality I7 fra sharkgaming.dk

Den kører helt perfekt og jeg er meget tilfreds med den.

Men når jeg vil lukke computeren og jeg trykker på "Luk computeren", så går den til "vente-skærmen" hvor den bare står og loader. Jeg venter på at computeren slukker, men den bliver bare ved med at loade. Jeg bliver hver gang nødt til at holde sluk/tænd-knappen inde indtil den slukker, hvorefter den så genstarter.

Når den så har genstartet, kan jeg trykke "Luk computeren" og så lukker den ned i løbet af 10 sekunder.

Hvad kan der være galt, og hvordan kan jeg få den til at slukke første gang istedet for at den først skal genstarte?
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2011 - 07:39 #1
du skal ind i strømstyring og slå den hen på det du vil have den skal gøre
i kontrolpanel - strømstyring
vælg hvad tænd sluk skal gøre og så videre

m.v.h
04. september 2011 - 09:14 #2
PS: Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
04. september 2011 - 20:14 #3
Det er Windows 7.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
04. september 2011 - 20:17 #4
@ treatmenice:

Den står allerede til "Luk computeren" men det virker stadig ikke.

Andre forslag?
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2011 - 20:57 #5
Jeg har haft 2 computere der opførte sig som du beskriver, problemet blev løst således - sæt computeren til at downloade og installere SP 1 for windows 7 - under processen kommer en besked om at der mangler en fil i dit system, du får tilbudt at downloade og installere filen, filen er temmelig stor, så vidt jeg husker ca. 200 MB - når filen er installeret virker skidtet
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
05. september 2011 - 01:06 #6
Jeg har allerede Service Pack 1 på den.
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
07. september 2011 - 01:07 #7
Nogen forslag?
Avatar billede DenForvirrede Nybegynder
09. september 2011 - 00:16 #8
Lukker denne tråd og opretter en ny, eftersom ingen svarer.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. september 2011 - 07:26 #9
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2011 - 08:13 #10
du opnår ikke noget ved at lukke og starte nye tråde man fortsætter - der kommer jo hele tiden nogen på
Avatar billede dalli1234 Praktikant
12. november 2012 - 09:46 #11
Du er ikke alene med det problem !