Avatar billede HiACE Praktikant
04. september 2011 - 11:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

dvd afspiller kan ikke afspille cd rom

Jeg har et dvd drev (Pioneer dvd112D) som ikke kan afspille eller brænde cd rom, jeg kører med den nyeste firmware(1.28), det har aldrig kunnet afspille cd rom skiver, jeg havde et ældre dvd drev(Pioneer 108D)og der var ingen problemer. Drevet kan ikke genkende formatet, nogen som har et bud?
04. september 2011 - 11:24 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Kan du slet ikke 'se' drevet ? Eller hyr ???
Avatar billede HiACE Praktikant
04. september 2011 - 11:45 #2
Det er Win XP, og jeg kan ikke "se" drevet.
Avatar billede HiACE Praktikant
04. september 2011 - 12:04 #4
Jeg har allerede forsøgt mig med Fixit og det hjalp ikke, det er derfor at jeg har oprettet spørgsmålet.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2011 - 12:43 #5
Jeg ville jeg køre Slimdrive også for at se om du har de optimale drivere!http://www.driverupdate.net/
du skal registrere dig det er meget nemt og hvis du skriver din kode og password kan du logge på med det samme. Det kunne jo være?
Avatar billede HiACE Praktikant
04. september 2011 - 12:54 #6
Det er installeret og afprøvet, ellers tak.
04. september 2011 - 13:28 #7
Kan det i det hele taget 'ses' i BIOS ?
Avatar billede HiACE Praktikant
04. september 2011 - 13:45 #8
det kan det
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2011 - 14:35 #9
http://pioneer.jp/device_e/product-e/ibs/

et stykke ned ligger denne her

DVR-112 series Firmware
vær helt sikker på det er den rette ellers duer drevet ikke mere

http://pioneer.jp/device_e/product-e/ibs/device_e/dev00001r_e.html#firmware1

men der syntes også at være den nyeste firmware

ellers køb et andet brænderdrev og sæt i

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=585650

de er jo ikke så dyre endda

m.v.h
Avatar billede HiACE Praktikant
04. september 2011 - 14:52 #10
det kan godt være at det ender med det, jeg har skrevet til Pioneer om de kender problemet, men har intet hørt, derfor ville jeg høre de kloge hoveder herinde på experten.
04. september 2011 - 14:59 #11
Kan det passe at den er en "gammel" EDI / ATA forbindeles typen ? Altså med FLADKABEL som DATA kabel ?
Avatar billede HiACE Praktikant
04. september 2011 - 20:00 #12
ja, det er. Undskyld at jeg er så sen til at svare.
Det var ikke noget problem med den gamle brænder, jeg kan godt afvikle dvd skiver, både brænde og læse.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2011 - 20:25 #13
Er der ikke 2 lasere i afspillerne? En til cd og en til dvd?
Kan jo tænkes den ene ikke virker.
04. september 2011 - 21:02 #14
Du skriver i #2 at du godt kan 'se' drevet ???
Avatar billede HiACE Praktikant
04. september 2011 - 21:14 #15
Jeg skriver
"Det er Win XP, og jeg kan ikke "se" drevet. "
jeg kan ikke se drevet når der er en cd skive i drevet. Jeg kan se drevet når der er en dvd skive i.
04. september 2011 - 21:33 #16
OK - på den måde *S* ...

DREV hardwaremæssigt defekt / slidt ...
Avatar billede HiACE Praktikant
04. september 2011 - 22:24 #17
Det må det være.