Avatar billede jespersahner Nybegynder
04. september 2011 - 13:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Annotation processor classpath/processor-path

Placeret i en Java-klasse vil System.getProperties().getProperty("java.class.path", null) returnere classpath for klassen.

Men placeret i en annotation processor returneres kun JDK'ens "rå" classpath. Ikke desto mindre er annotation processoren i stand til at loade klasser (Class.forName("...")), såfremt disse angives i processor-path.

Mine spm. er herefter:

1. Evalueres System.getProperties().getProperty("java.class.path", null) først på run-time? (hvilket kan være en forklaring, idet annotation processoren afvikles før run-time, endda før compile-time)

2. Kan processor-path uddrages af System.getProperties()?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2011 - 21:44 #1
1)

Ja - runtime.

Men her er det jo javac programmets classpath du henter og ikke diverse argumenter til dette program.

2)

Nej.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2011 - 21:45 #2
Jeg har kigger meget paa hele AP API'et og jeg kan ikke se nogen maade at faa den info paa.

Min bedste ide er: lav noget C kode der henter hele kommando linien og wrap den som et JNI kald.
Avatar billede jespersahner Nybegynder
07. september 2011 - 08:55 #3
-> arne_v: Jeg spolede igennem System.getProperties() og kunne heller ikke finde noget:
        Properties p=System.getProperties();
        System.out.println("System.getProperties():");
        for (Map.Entry<Object,Object> me:p.entrySet()) {
            Object key=me.getKey();
            Object value=me.getValue();
            System.out.println("  "+key + ": " + value);
        }

Smid gerne svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2011 - 20:23 #4
svar

jeg kiggede en del paa den ProcessingEnvironment som blev sendt med over i init metode, men jeg kan ikke finde den rigtige classpath der (hvilket den burde vaere)
Avatar billede jespersahner Nybegynder
07. september 2011 - 20:28 #5
-> arne_v: Enig, jeg har også svært ved at gennemskue det.