Avatar billede ingeburg Nybegynder
04. september 2011 - 17:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mails opfører sig mærkeligt.

En bekendt har et mærkeligt problem. Han har WinXP med SP3 og Windows Live Mail.
Nogle mails går ikke ind. Men går han ind og åbner for webmail - vupti, ryger mailene ind i hans WinLiveMail inden han får set sig om. Jeg forsøgte at løse problemet ved at give fuld tilladelse i firewall'en (F-Secure Internet Security 2010). Men desværre uden resultat.
Er der nogen der har en ide om, hvad det kan være.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. september 2011 - 17:31 #1
Sådan som jeg forstår det, så opdaterer mail programmet på pcen sig når han hopper på via webmailen, hvad hvis i helt undlader? Kommer mailsne så aldrig? Hvad hvis han logger af og på msn (Går ud fra det er der i?) opdaterer den så? :)
Avatar billede ingeburg Nybegynder
05. september 2011 - 08:38 #2
Jo, de fleste kommer automatisk hvis han åbner for Windows Live Mail. Men nogle enkelte gør ikke. Han benytter ikke MSN. Der ligger en genvej på skrivebordet til webmail via IE 8.

Man kan godt benytte Windows Live Mail til Windows XP uden at være MSN bruger.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. september 2011 - 09:20 #3
Okay, nu har jeg blot kun set navnet i MSN installation for en del tid siden så jeg er helt uviden, måden du skrev det hele på tyder blot på efter min mening at programmet ikke opfanger emailsne med det samme fordi den ikke syncer live, men derimod med et bestemt interval evt hver 5 - 10 min.. måske?

Emailsne han ikke modtager er det dem der kommer mens programmet kører eller er det indenfor 2 min af program opstart? (Som beskrevet ovenfor) så tror jeg ikke det live updater hele tiden..
Avatar billede ingeburg Nybegynder
05. september 2011 - 16:44 #4
Det lyder fornuftigt det, du siger. Jeg vil prøve at anbefale ham at klikke på Sync i forbindelse med modtagelse af mails.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. september 2011 - 18:47 #5
Det er i hvertfald den mest logiske side af det jeg ser, men svært og sige for mig, for ligesom du så sidder ingen af os ved maskinen og ingen af os (Går jeg ud fra) ved hvordan den er sat op :)
Avatar billede ingeburg Nybegynder
08. oktober 2011 - 21:18 #6
Hej Blueeyez
Vil du smide et svar så jeg kan give dig points. Vi fik ikke løst problemet og vedkommende oplyser, at det kun sker ved enkelte mails.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. oktober 2011 - 21:31 #7
Svar herfra ;)