Avatar billede TueLok Nybegynder
05. september 2011 - 19:07 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Digital TV

Hej,

jeg har et spørgsmål, jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Vi har et helt almindeligt traditionelt TV; det er IKKE et fladskærms TV, men et ældre "almindeligt" TV.

Vi har den lille kabelpakke fra yousee. Der kan vi kun se nogle programmer, da vi ikke kan se digitalt TV. Hvorledes ændre dette uden at købe en fladskærm?

Jeg går ud fra man skal købe en digital TV boks? Med DVB-C? Og er det så "bare" at koble den til TV'et og kabelstikket, og så er det ordnet?

Jeg vil gerne gøre det så simpelt som muligt uden at skulle investere i et fladskærms-TV.

På forhånd tak

Tue
05. september 2011 - 19:45 #1
...Med DVB-C? Og er det så "bare" at koble den til TV'et og kabelstikket, og så er det ordnet? ... Ja ...

www.detnyetv-signal.dk/problemer-med-boksen/s%c3%a5dan-installerer-du-en-modtagerboks.aspx
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2011 - 19:51 #2
Vil du have en anden udbyder?
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
05. september 2011 - 21:50 #3
Yep, køb en mpeg4 dekoder og du er flyvende.

Husk at tjek om den har scart og husk i øvrigt at dit gamle tv sandsynligt ikke er hd ready og du derfor ikke får fuld glæde af HD kanalerne, men du kan tydeligt se kvalitetsforbedringen, fra analog til digital.

Dekoderne er meget billige og kan købes for kun 500, jeg har selv lige købt en.(elgiganten)
Avatar billede TueLok Nybegynder
05. september 2011 - 21:59 #4
Fantastisk! Tak for hjælpen.

Er det muligt I alle tre kan lægge et svar, så pointene kan fordeles?
05. september 2011 - 22:54 #5
Ping...
Avatar billede Andyboy Nybegynder
05. september 2011 - 23:57 #6
Husk at du fremover vil skulle sidde med 2 fjernbetjeninger - da kanalskift foregår på boksen. Det slipper du for ved køb af ny fladskærm.
06. september 2011 - 08:10 #7
... og når du først ser (!) hvor flot det står på en seriøs fladTV i ægte 16:9 format... "Det skulle jeg have gjort noget før" ...
Avatar billede TueLok Nybegynder
06. september 2011 - 10:23 #8
Tak for rådene:)

Jeg venter lige på de sidste svar inden jeg fordeler pointene.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2011 - 15:56 #9
svar
Avatar billede TueLok Nybegynder
07. september 2011 - 10:53 #10
så mangler "bredbaandmobilt" bare lige at lægge et svar
Avatar billede TueLok Nybegynder
09. september 2011 - 18:11 #11
Nå, jeg fordeler pointene mellem de to svar som allerede ligger. Beklager til den tredje.