Avatar billede egmose Novice
06. september 2011 - 12:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flytte scrollbaren

Hej
Først skal det lige nævnes at jeg ikke selv har lavet det tilhørende javascript, og har rimelig svært ved og "afkode" det, da jeg endnu ikke kender til JS..

På den her side: howfast.dk/andre, er der en Javascript box, hvor der er en scrollbar på..

Problemet er at scrollbaren ligger bag ved.. Hvordan flytter jeg den til højre for boksen? :S
Avatar billede majbom Novice
06. september 2011 - 15:52 #1
du kan flytte den i dit stylesheet...
Avatar billede egmose Novice
06. september 2011 - 16:31 #2
Tak for dit svar.. Det har jeg prøvet men kan ikke finde ud af hvor :S
Avatar billede majbom Novice
06. september 2011 - 18:01 #3
i scroller.css

.thumb, .dn0 og .up0
Avatar billede egmose Novice
06. september 2011 - 18:18 #4
Det virker desværre ikke.. Der sker ca. ingenting :(
Avatar billede majbom Novice
06. september 2011 - 18:46 #5
det virker fint når jeg gør det her "on the fly" i firefox (firebug)

der skal nok osse rettes nogle ting i javascriptet kan jeg se når jeg kigger nærmere efter...
Avatar billede egmose Novice
06. september 2011 - 18:53 #6
Prøvede selv i Chrome´s webdeveloper tool, og der virker det ikke :(
Avatar billede egmose Novice
08. september 2011 - 08:12 #7
slet ingen?
Avatar billede mclemens Nybegynder
08. september 2011 - 22:16 #8
I scroller.js så ret disse to linjer:

        /*+425 tilføjet */
        theThumb[count].style.left = parseInt(minX+15+425) + "px";
        thisup.style.left = parseInt(minX+15+425) + "px";
        thisdn.style.left = parseInt(minX+15+425) + "px";

- de 425 rykker den 425px ekstra mod højre, juster på tallet så det passer.

( det kan også være at instantiateScroller på html siden skal øges sænkes lidt indtil du rammer den visning du vil have.

Med venlig hilsen,
Marie
Avatar billede mclemens Nybegynder
08. september 2011 - 22:23 #9
Lidt bedre rettelse til scroller.js:

        /*+415 tilføjet */
        theThumb[count].style.left = parseInt(minX+15+415) + "px";
        thisup.style.left = parseInt(minX+15+415) + "px";
        thisdn.style.left = parseInt(minX+15+415) + "px";
        theThumb[count].style.border =0;
        /* +25 tilføjet */
        theThumb[count].style.top = parseInt(minY+25) + "px";
        thisup.style.top = (0 +25)+ "px";
        thisdn.style.top = parseInt(minY+maxY+25) + "px";

Med venlig hilsen,
Marie
Avatar billede egmose Novice
10. december 2011 - 11:22 #10
..
Avatar billede majbom Novice
11. december 2011 - 11:40 #11
selv tak...!