Avatar billede MightyB Nybegynder
06. september 2011 - 16:02 Der er 3 kommentarer

Samsung S27A550H vs P2770HD

Hey,

står overfor at skulle have udskiftet min skærm, og vil gerne have en 27" dog uden at den skal koste en formue. Derfor har jeg haft kigget på de to nedenstående skærme, der ud fra deres specifikationer ser ud til at passe meget godt til det jeg skal bruge dem til.

Primært bruger jeg min computer til at game, mest MMO's som WoW, men også FPS som COD og til tider et spil HoN.

De skærme jeg har overvejet at købe er:

Samsung P2770HD
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=672016

Samsung S27A550H
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4728487

Pt. hælder jeg mest til S27A550H modellen da den har en hurtigere ms. Har som udgangspunkt valgt 2 samsung skærme, da jeg pt. har en T220 Sort Rose, som jeg har været rigtig godt tilfreds med, samt et Samsung fjernsyn som også har været et super køb efter min mening.

Dog vil jeg gerne høre jeres tanker omkring mine bud på en ny skærm. Har en nogenlunde viden omkring skærme, men er dog ikke ekspert på området. Hvilken skærm ville i vælge? Ud fra hvad jeg kan forstå, er forskellen at S27A550H modellen er en LED model, hvilket jeg egentlig er ligeglad med, jeg går mest op i at få den bedste skærm, der egner sig bedst til gaming. Men når jeg kigger på specifikationerne virker S27A550H modellen også til at være den bedste af de to?

Er jeg helt ude i hampen her? Og findes der evt. en hel anden skærm (mærket er lidt underordnet, så længe det er kvalitet) som er bedre til prisen? Vil gerne ligge omkring de 2500-2800 kr. hvis det kan lade sig gøre, SU'en tillader ikke mere :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. september 2011 - 16:14 #1
Der er ingen standard for hvordan skærmproducenterne må måle ms, så jeg vil råde dig til at hoppe det lille punkt over.
Blot et godt råd.
Avatar billede MightyB Nybegynder
06. september 2011 - 17:01 #2
Okay, takker. Ud fra hvad jeg har kunnet læse mig til er Dynamisk kontrast heller ikke værd at gå ud fra, så hvilke kriterier skal jeg gå ud fra?
Avatar billede ewok Nybegynder
07. januar 2012 - 08:39 #3
du kan som regel regne med samsungs ms tid,  har altid kørt efter laveste men hvis du kan test den med et spil eller bare en pauseskærm i windows i max opløsning hvis du syntes at den er ok så vælg den, jeg har lige købt en samsung syncmaster as 550 27" led og den køre alt super hurtigt i fuld HD uden lag så den er ok.